Co na cestující čeká? Většina rychlíků z Českých Budějovic přes Tábor do Prahy (kromě prvních ranních, posledních večerních a jednoho dopoledního spoje) pojede do stanice Praha–Holešovice, a to z důvodu potřeby uvolnit kolej na hlavním nádraží pro jiné vlaky.

Ve stanici Hlavní nádraží budou spoje z Holešovic stát jen 5 minut. České dráhy (ČD) proto cestujícím s jízdním kolem doporučují cestovat 
z Prahy–Holešovic, kde bude dostatečná doba pro naložení.

Rychlíkové vozy zvyšují komfort

Cestování rychlíkovými vlaky mezi Prahou a Českými Budějovicemi bude zase o něco komfortnější. České dráhy (ČD) od tohoto týdne postupně zařadí do provozu desítku modernizovaných vozů 1. a 2. třídy, která dosud sloužila v mezistátních vlacích EuroCity. Díky tomu nabídnou více než dvě třetiny rychlíků mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí kvalitu mezistátních expresů.  

Ve 22 vlacích ze 32 spojů se objeví vůz 1. třídy s klimatizací a elektrickými zásuvkami, multifunkční vůz s místy pro vozíčkáře včetně bezbariérového WC, dvanácti místy pro uložení jízdních kol, elektrickými zásuvkami, většími rozkládacími stoly a vyhrazenými oddíly pro cestující 
s dětmi do 10 let a dámským oddílem.

Soupravy dále zahrnou nejméně dva oddílové klimatizované vozy II. třídy se 6 místy v oddíle a čalouněnými sedačkami. Tato část soupravy je vybavena vlakovým rozhlasem nebo toaletami s uzavřeným systémem. Nástupní dveře jsou předsuvné a ovládají se tlačítky, za jízdy jsou 
z bezpečnostních důvodů blokované.

„Zvyšování kvality cestování na lince Praha – Tábor – České Budějovice patří mezi naše priority ve vnitrostátní dopravě. Jedná se o třetí rychlíkovou linku po spojích z Prahy do Chebu a z Brna přes Břeclav do Olomouce, na které nahrazujeme staré vozy 
s koženkovými lavicemi modernizovanými soupravami," řekl Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

Zbývající vozy v soupravě (hlavně II. třídy) a zatím i vozy v 10 zbývajících spojích mezi Prahou a Českými Budějovicemi zůstanou v klasických konstrukcích. Jejich náhrada modernizovanými vozy z vlaků EuroCity a InterCity se předpokládá ve druhé polovině letošního roku.