Výherci výběrových řízení totiž ve snaze ušetřit mohou omezit i mzdové výdaje, což se může odrazit i na kvalitě řidičů. Mohlo by to znamenat, že časem nebudou v dálkové autobusové přepravě pracovat ti nejlepší, s dlouholetými zkušenostmi, ale také z hlediska dopravců dražší řidiči.

V jižních Čechách se ke čtvrteční akci například odborová organizace v ČSAD Jihotrans nepřipojila. Někteří řidiči se ale připojili ve společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice. „Naši řidiči podporují to, aby výběrová řízení nebyla postavena pouze na ceně," zdůraznil generální ředitel společnosti Vladimír Homola a připojil, že řidičům jde o to, aby se zohledňovala i kvalita služeb, vybavení dopravců a profesionalita řidičů. „Kvalita služeb odráží kvalitu zaměstnanců," doplnil k problému Vladimír Homola.

Jablonecká výzva je apelem na to, aby jiné kraje neudělaly podobnou chybu, jako samospráva na severu Čech, kde o výběrových řízeních rozhodovala někdy pouze cena.

Oficiálně se k výzvě řidiči táborské společnosti Comett Plus nepřihlásili, nicméně cestující mohli být svědky, že právě ten jejich řidič reflexní vestu na sobě má. „Nechali jsme to individuálně na každém řidiči, takže vím, že někteří si vestu vzali, ale bude to mizivé procento. Každý má totiž strach o práci," říká odborový předák pro šoféry z divize dálkové přepravy Miloš Sejk. Ani u Comettu Plus ale podle jeho slov s platy spokojeni nejsou. „Plat řidiče je mizerný, co je šedesát korun za hodinu a ještě za takovou zodpovědnost." Jak uvedl ředitel divize MHD Petr Pistulka, podobně se k výzvě postavili i řidiči městské dopravy.