Páteřní jihočeská železniční trať neprochází jen modernizací co se týče kolejí. Teď její rychlíkové spoje mají upravené vozy s interiérem rozděleným do několika částí. Mluvčí Českých drah Radka Pistoriuosová sdělila, že uvnitř jsou umístěny čtyři klasické šestimístné oddíly, jeden dvanáctimístný velkoprostorový oddíl, nástupní prostory se zdvižnou plošinou pro nástup vozíčkářů, bezbariérově řešené WC, speciální oddíl pro umístění invalidních vozíků a služební oddíl.

V jednom z nástupních prostorů a v prostoru pro nástup vozíčkářů jsou stojany celkem pro dvanáct jízdních kol. „V případě přepravy jízdních kol je možná rezervace přepravy jako spoluzavazadlo. U vybraných spojů je rezervace dokonce povinná. Rezervace lze kupovat  až  do odjezdu vlaku z nástupní stanice," uvedla Radka Pistoriusová.

Vůz je vybavený textilem potaženými sedačkami. U vybraných míst jsou nově řešené větší stolky vhodné pro práci nebo stolní hry a elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících, např. mobilních telefonů nebo notebooků.

„Pohodě při cestování, hlavně v letních dnech, přispívá klimatizace a o průběhu cesty jsou zákazníci informováni audiovizuálním informačním systéme," sdělila Radka Pistoriusová.

Bezpečnosti cestování přispívají nové nástupní dveře. Jsou snadno ovládané tlačítky a za jízdy blokované proti otevření. Rekonstrukce se dotkla podvozků, které dráhy doplnily o magnetickou kolejnicovou brzdu a vůz je vybaven i tzv. EP brzdou. Ta umožňuje vyšší stupeň bezpečnosti při jízdě tunely do pět kilometrů.