Boj letiště o život
Zdejší „Blue Danube Airport" bojuje o život, turistické organizace a ekonomická sféra kritizují škrtání četných linkových spojů (například koncem října má být zcela škrtnuta linka do Berlína). K možnostem řešení se sešli zástupci zemské vlády a města, kteří jsou rovným dílem vlastníky letiště. Podle nich mají hlavní vinu na situaci letecké koncerny, především Lufthansa a její dcera AUA, které Linec znevýhodňují a nutí pasažéry dražšími letenkami z tohoto místa přesměrovat do Mnichova nebo do Vídně. Například let do Bukurešti je z Lince o 544 eur dražší než z Vídně. Měla by vzniknout společná platforma letišť spolkových zemí, která by jejich vyjednávání s koncerny posílila.
Jak na automaty
Podle prezidenta Svazu bavorských měst Ulricha Malého (SPD) v uplynulých deseti letech dramaticky vzrostl počet heren. Spolkový zákonodárce se k problému zatím staví velmi zdrženlivě, potěšitelné je prý jen jeho rozhodnutí, že soukromé herny mohou být otevřeny jen do 21 hodin. Svaz měst ale požaduje, aby výherní automaty povolil jen v hernách se státní koncesí.
Obecně prospěšná společnost Sdružení proti hráčské závislosti připravila pro jednání o případné novele podklady, z nichž vyplývá, že letos jeden automat připadá na 392,9 obyvatele SRN. V roce 2002 to bylo ještě 727,2 občana. Jen v Bavorsku stoupl jejich počet mezi lety 2006-12 o 94,9 procenta. Svaz měst kromě omezení tohoto počtu dále navrhuje prodloužit dobu jedné hry na automatu z pěti na minimálně 15-20 sekund. Výrazně by měl být redukována dnešní možnost maximální výhry z 500 eur za hodinu i snížení hranice maximální možné prohry z dnešních 80 eur za hodinu. Zrušeno ale má být i ukládání nahraných bodů a jejich přeměna ve vsazy.
Zákaz kouření na hřištích?
Linečtí lidovci chtějí navrhnout zastupitelstvu města, aby zakázalo kouření na všech 111 dětských hřištích ve městě.
Mladí riskují
Každá pátá oběť dopravních nehod v Rakousku byla ve věku 15 až 24 let, přičemž osm z deseti byli muži. 70 procent zahynulo v autech. V Dolních Rakousích připadla loni na mladé dokonce každá třetí smrtelná nehoda, povšiml si list Volksblatt