„V červnu je poslední termín na odevzdání nabídek při výběrovém řízení, a když se pak během měsíční lhůty žádný účastník soutěže neodvolá, může Ředitelství silnic a dálnic jako investor předat dodavateli stavbu úseku Bošilec - Ševětín," řekl včera po jednání na krajském úřadě senátor Pavel Eybert, předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4. Práce by zde tak mohly začít už letos na podzim.

„Na úseku Ševětín - Borek se řeší převedení posledního pozemku. Pak bude možno vydat stavební povolení a spustit výběrové řízení," pokračuje Pavel Eybert s tím, že dodavatel prací v tomto úseku může být vysoutěžen do konce roku. Poslední pozemek, který je ve hře, spadá pod církevní restituce, o které žádala ševětínská farnost. Rozhodnutí o jeho nevydání kvůli veřejně prospěšné stavbě nyní nabude právní moci. „Se Státním pozemkovým úřadem jsme již domluveni, že dají souhlas se stavbou," říká Radek Mátl, ředitel úseku výstavby z pražského Ředitelství silnic a dálnic.

Na schůzce se probíral i počet sjezdů na obchvatu Českých Budějovic. „Dva plánované sjezdy budou vypuštěny a počítáme se třemi," řekl Pavel Eybert. Uvedl, že na základě posledního harmonogramu od ministra dopravy má být jihočeská část dálnice D3 a navazující rychlostní silnice R3 z Českých Budějovic na hraniční přechod do Rakouska dokončena v roce 2022. „Zpoždění se týká dvou úseků u hranic," dodal senátor s tím, že je snad dokáží dofinancovat ze státních zdrojů.

Jihočeši, kteří se budou chtít svézt po dálnici až do Prahy, si ale počkají nějaký ten rok navíc. Dokončení trasy D3 přes střední Čechy se plánuje až v letech 2025 2027. „Za zdržením je nastavená cenová hladina výkupu pozemků a směrnice Evropské unie, na základě které jsme museli do českého práva zakomponovat povinné posouzení vlivu na životní prostředí," doplnil Pavel Eybert s tím, že každá změna legislativy výstavbu dálnice zdrží. „Do lhůt se promítají i změny v krajské a české vládě," dodává Radek Mátl.