Cestování na trase České Budějovice Český Krumlov výluky citelně ovlivnily. Naposledy nahrazovala vlaky autobusová přeprava třeba v úseku z Boršova nad Vltavou do Českého Krumlova. Stačila přitom jedna školní třída a náhradní přeprava měla co dělat. „Z Boršova jely dva autobusy úplně nacpané. Jeli i maminky s kočárky a lidé s malými dětmi," popisuje svou čerstvou zkušenost Michaela Režná z Českých Budějovic, která jela minulý týden se třídou na školní výlet k Lipnu. Studentka gymnázia dodala, že v autobusech hodně cestujících muselo i stát. Z Českého Krumlova pak výletníci pokračovali až k cíli své cesty znovu vlakem.

Od března do červnaVýluky na trati České Budějovice Český Krumlov začaly v březnu na úseku mezi krajským městem a Boršovem nad Vltavou. Dnes ve 13 hodin bude na trati plně obnoven vlakový provoz dle platného jízdního řádu.

Od dnešního odpoledne bude cestování jednodušší. Po dobu prázdnin se vše vrátí do normálních kolejí. „Aktuální výluka Boršov nad Vltavou Český Krumlov skončí 29. června ve 13 hodin. Vlakový provoz se poté plně obnoví dle platného jízdního řádu," říká Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah.

Podle Marka Illiaše z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty přinese revitalizace trati zrychlení jízdy a zkrácení dojezdových časů. Bylo vylepšeno i zabezpečení řady železničních přejezdů. U Boršova nad Vltavou a Holubova dělníci dokonce vyměnili dva železniční mosty. Revitalizace trati bude pokračovat po prázdninách.

Přejezd přes koleje bude bezpečnější

Za celkovou sumu 1,9 miliardy korun se má zcela proměnit železniční trať České Budějovice Volary. V cílových stanicích mají být díky tomu cestující o desítky minut dříve než dnes.

K lepšímu se mění třeba i nástupiště nebo železniční přejezdy, z nichž některé získávají nové zabezpečení. Podle Marka Illiaše z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) je na trati celkem 113 úrovňových přejezdů. Po stavbě bude 40 přejezdů zabezpečeno výstražnými kříži, 13 přejezdů bude uzamčeno mechanickou závorou s možností obsluhy na místě a zbývajících 60 přejezdů bude vybaveno světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením se závorou či bez ní.

Nově se závory objevily například na přejezdu u zastávky ve Vrábči. V příští etapě revitalizace se vylepšení dočká i přejezd u Srnína. Drážní úřad už o tom rozhodl. „Železniční přejezd u obce Srnín bude v další etapě stavby zabezpečen stejným zařízením jako přejezd u obce Vrábče," potvrdil za Drážní úřad František Kuška, vedoucí oblasti Plzeň. S tím, že přejezd, který dostane závory, se nachází na silnici III. třídy číslo 1439.

Do zvýšení bezpečnosti na přejezdech investuje SŽDC v rámci celé České republiky každým rokem stovky milionů korun. „V následujících dvou letech půjde o téměř dvě miliardy korun, které k nám putují z Evropské unie," zmiňuje Jakub Ptačinský z tiskového oddělení SŽDC s tím, že částka umožní v České republice kompletně zmodernizovat zhruba 400 přejezdů.

Modernizace trati České Budějovice Volary si ale nyní vybere letní přestávku. Je to zejména kvůli turistům a cyklistům mířícím na Šumavu. Potěšeni ale budou také početní chataři, kteří z Českých Budějovic jezdí do osad u Holubova nebo výletníci, jejichž cílem je Kleť.

Stavbaři se na železnici vrátí na podzim na úsek Plešovice Kájov. Celá revitalizace skončí v dubnu 2016.