Při uložení kol takzvaně „na stojáka" je potřeba je otočit po třech měsících o devatesát stupňů. Směr je libovolný. Čtvrt otáčka zabezpečí, aby nedošlo k poničení kol, která by jinak až do konce března stála ve stejné poloze.

Pootočení uskladněných pneumatik zákazníků například zapezpečují zaměstnanci autosalonu Porsche České Budějovice. Podle Davida Kociána, vedoucího skladu náhradních dílů a příslušenství, totiž právě zde kola ukládají vertikálně. „Jednou za zimu tedy pootočíme všechna kola v celém skladu," uvádí David Kocián.

Možné deformace se nemusí bát řidiči, kteří pneumatiky poskládají na sebe. Ani v případě celé sady čtyř kol totiž nehrozí, že by spodní pneumatika byla neuméřně váhově zatížená.

Kola je dobré umýt

Davida Kocián však upozorňuje už na samotnou přípravu pneumatik pro uskladnění. „Před uložením je dobré kola umýt, nachytané chemické nečistoty či asfalt by například mohly poničit lak kol," poukazuje vedoucí skladu náhradních dílů a příslušenství Porsche České Budějovice.

Sundané pneumatiky je pak přes zimu dobré uchránit od deště, sněhu, slunečního světla či výkyvu teplot . „Ideální je stálá teplota, která však neklesne pod bod mrazu," uzavírá David Kocián.