Tátové u porodů

Podle vrchního lékaře Petera Neunera je dnes v nemocnici ve Freistadtu vzácnou výjimkou, když u porodu chybí otec, uvedl linecký deník Volksblatt. Tátové jsou už při předcházejících vyšetřeních a za určitých okolností mohou být i u porodů císařským řezem. „Že by na sále omdleli, to se stává málokdy, a když, tak zpravidla prý kvůli zanedbání vlastní kondice," cituje list Neunera.

Cizinci dluží

Nemocenské pojišťovny v Rakousku si stěžují na špatnou platební morálku pacientů z jiných zemí Evropské unie, respektive jejich pojišťoven, uvádí Volksblatt. Pohledávky za jejich ošetřeními v Rakousku dosahují téměř 250 milionů eur. Dluží především Rumuni, Bulhaři a Řekové, kteří v poslední době neplatili vůbec.

close Těžký boj za noční klid… zoom_in Noční zlobení

Policejní nasazení v pasovském vnitřním městě bylo loni nejvyšší za posledních pět let. Jak řekl šéf policie Paul Mader deníku PNP, počet zákroků se zvýšil o 35 na 320, z toho 204 proti rušení nočního klidu. Těchto případů bylo předloni 185, v roce 2012 jen 168. Rušení klidu přibývá přesto, že městská rada v roce 2013 stanovila nejproblémovějším lokálům Irish Pub a Cubana dřívější zavírací dobu, uvádí list. Pro provozovatele Cubany Ernsta Brennera to potvrzuje nesmyslnost zkracování provozní doby, které mimo jiné studenty při chybějící nabídce tlačí na méně kontrolovatelné privátní party, Mader naopak míní, že dosavadní pravidla ještě nejsou dostatečná k tomu, aby se změna projevila v celém centru města.

Pasov chce vlak na jih Čech

Jak náš list informoval na svých webových stránkách, bavorský ministr dopravy Joachim Herrmann avizoval záměr zlepšení vlakového spojení do Čech. „Myslel tím trati přes Horní Falc a Franky," dodává pasovský deník PNP a poznamenává, že „Dolní Bavorsko nehraje v konceptu ministra žádnou roli". To podle listu považuje za nedostatek jeho stranický kolega Olaf Heinrich, předseda dolnobavorského sněmu obcí a starosta Freyungu, a požaduje „dodatečnou dopravní osu od Pasova směrem do jižních Čech". Heinrich konstatuje, že Bavorský les je aktuálně co do kolejové dopravy zcela opomíjen. V dopise Herrmannovi mluví o „odvaze ke skutečně ambicióznímu plánování". Bavorský les by měl být podle něho propojen s Pasovem a s prostorem Prachatic. „Očekávám, že vážná příprava tohoto nutného opatření bude pro regiony podél budoucí železnice investičním podnětem," píše. „Spojení výkonnou tratí bude pro hospodářství oblasti velkým impulsem a lidem v regionu dodá nový optimismus."