„Peloton“ asi 2000 hraček vysypal do řeky z lopaty bagru starosta Josef Pellkofer. „Kachničky byly ,vytuněny´ a umělecky dotvořeny samotnými startujícími – dospěláky i dětmi z mateřských škol. Mohly být pomalovány, polepeny, jakkoliv podle fantazie a talentu vykrášleny, jen nesměly být opatřeny žádnými plachtami, vrtulemi a jinými nástavbami, které by měnily jejich plavební vlastnosti. Startovní čísla na břišcích kachniček musela zůstat zachována. Jejich plavba byla dobrodružná, Isar je nevypočítatelný, mnohé ,ztroskotaly´ na březích, ale vlny vyvolané záchrannou službou je zase rychle vyprostily k další plavbě,“ uvádí list.

Uvízlá plavidla vyprostily vlny.Zdroj: Denk/repro PNP

V cíli rozhodčí „odchytili“ jako první kachničku č. 1222, která jejímu majiteli vynesla 500 eur. Druhý vyhrál poukaz na odběr zboží za 350 eur, třetí za 250 eur atd. Všechna „plavidla“ po skončení závodů zůstala v majetku a držení pořadatelů, kteří je zrecyklují a nasadí v další soutěži.

(www.entenrennen-dingolfing-landau.de)

Operuje s pouty

Bývalý linecký primář byl v prosinci 2015 odsouzen na 26 měsíců nepodmíněně za to, že své kolegy v letech2006-2013 připravil o 450 000 eur honorářů (jak, to noviny nepíší). Vrchní zemský soud mu trest zkrátil na 24 měsíců, z toho osm nepodmíněně. Odsouzený nyní pracuje jako vrchní lékař kliniky ve Schladmingu. Vedení nemocnice se o nového zaměstnance zasadilo. Napsalo soudu, že úrazové oddělení je na něho odkázáno, a požádalo o jinou formu trestu. „Také s elektronickými pouty by mohl na klinice jako vrchní lékař kdykoliv vykonávat službu,“ citují OÖN z přípisu managementu. „Soudci prosbě vyhověli, a ačkoliv dlouhé období páchání trestné činnosti a počet poškozených je nutné hodnotit jako přitěžující, sankci snížili. S novým rozsudkem dostal exprimář šanci požádat o domácí vězení pod kontrolou elektronických pout, a to mu nyní bylo povoleno,“ uvádí linecký deník.

Nekonečná jeskyně?

Do hloubky zatím nezměřené…Zdroj: Deník/repro

V nejzápadnějším vrcholu Mrtvého pohoří u Bad Ischlu je jeskyně, jejíž délka byla zatím změřena na 20,6 kilometru, a badatelé pořád nejsou na konci, píší OÖN. Systém tvoří hlavní chodby o průměru až deset metrů, na které navazuje labyrint menších. Zatím nejvzdálenější dosažená místa leží od vstupů tak daleko, že cesta k nim je mnohahodinová. „Aby bylo vůbec možné proniknout hlouběji, bude v budoucnu nezbytný vícedenní pobyt v jeskyni,“ říká Clemens Tenreiter z hornorakouského Spolku pro výzkum jeskyní. Letos jeskyňáři pokračují s pomocí horolezeckých lan téměř výlučně ve zkoumání vertikálních šachet, které padají do hloubek až osmdesát metrů. Měří a dokumentují každý metr a k tomu také cestu vody. Obtížně průchozí úseky bočních chodeb zajišťují pevnými lany. Dosud takto vybavili půldruhého kilometru tras.

Češi na srazu veteránů

Nejstarší veterán byl z Čech.Zdroj: Deník/repro PNP

Jak náš list informoval, k prvním vrcholům Slavností příhraničí ve Zwieselu patřil nedělní sraz oldtimerů z obou zemí. „V poledne se na Slavnostním náměstí sjelo na 250 starých aut, traktorů, motocyklů, mopedů a dalších motorových vozidel,“ píše PNP. „O mezinárodnost akce se postarali účastníci z Rakouska a především z Čech – sraz v rámci projektu Kulturní region Bavorsko-Česko oslovil nejvíc fandy veteránů z Klatovska. Tamní Historic Club PAMK byl nejpočetnější skupinou na srazu s 22 účastníky. Josef Míšek také přijel s vůbec nejstarším vozidlem přehlídky, Ford T-modelem z roku 1924.“

Přijely i staré motorky.Zdroj: Deník/repro PNP

Organizátoři vyhodnotili kromě nejstarších vozidel také nejvzdálenější účastníky. V kategorii motocyklů jím byl Josef Šoral z Nekvasov s Jawou (110 km), mezi autaři Walter Uhl z Leonbergu se Chevroletem (422 km).

Přes alpské průsmyky silou paží

Až na vrcholy Alp…Zdroj: Deník/repro

Walter Ablinger (48) z Rainbachu v Innkreisu a Thomas Frühwirth z Edlsbachu zvládli během deseti dnů „King of the Mountain“-Tour přes jedenáct alpských průsmyků s výškovým rozdílem celkem 15 330 metrů jen silou paží, píší linecké OÖN. „Zejména poslední etapy přes Großglockner, Timmelsjoch a Stilfser Joch se stoupáními až 28-33,1 procenta si od handbikeru vyžádaly maximum. Ablinger k tomu řekl, že jde o neuvěřitelnou zkušenost, která ho přivedla až na hranici jeho fyzických schopností. ,Tréninkový efekt by se měl projevit na mé formě při mistrovství světa v Jižní Africe koncem září,´ uvedl.“

„King of the Mountain“-Tour na 492 kilometrů zahájili stoupáním na Colle del Morti v Itálii. Vrcholem byla třetí den etapa na L’Alpe d’Huez a Col du Galibier, kterou krátce po nich absolvovali i jezdci Tour de France. si osmý den vyjeli na Stilfser Joch (2757 m n. m.), kde se trápili také závodníci na Giro d´Italia, pokračuje list. Při sjezdech z průsmyků dosahoval Ablinger na kole o váze 17,5 kilogramu rychlosti až 85,4 km/h.

Pro OÖN Ablinger řekl, že chtěl s handbikem vyzkoušet jednou něco zvláštního a kolegům ukázat, čeho jsou lidé s tělesným postižením schopni. „Byl to neuvěřitelný zážitek. Námaha se skutečně vyplatila. Naše evropské velehory jsou geniální, báječné, tvrdé a něžné současně. Vychutnával jsem si čas v nich strávený a zážitky mi už nikdo nemůže vzít,“ dodal.

Podrobnosti na www.handbikesport.de.