Most potřebuje nutně zrekonstruovat. To znamená, že v místě bude až do 1. října omezený provoz a v některých obdobích i úplná uzavírka. Motoristy po celou dobu čekají objížďky, takže je možné, že v některých místech provoz zhoustne a budou se vytvářet kolony.

Úplné uzavírky silnice I/3 jsou naplánovány ve dnech 5.-10. května, 19.-23. července a 21.-23. září 2020. Tehdy povede objízdná trasa pro vozidla nad 3,5 t přes město Český Krumlov.

„Most evidenční číslo 3-117 před Netřebicemi, který vede přes elektrifikovanou železniční trať, má velmi špatnou nosnou konstrukci,“ objasnil Jiří Vachel z Ředitelství silnic a dálnic České Budějovice. „Bude opravován po polovinách, přičemž bude zachován provoz v jednom jízdním pruhu pouze pro nákladní dopravu nad 3,5 tuny.“ Osobní auta a jiná osobní doprava se mostu po celou dobu opravy budou vyhýbat po značených objízdných trasách.

Švamberk po demolici.
Novou podobu skladového a výrobního areálu chtěli odpůrci projednat

To znamená, že ve směru od Českých Budějovic motoristé ve Velešíně odbočí na Velešín Nádraží, Markvartice, Zubčice a v Kaplici Nádraží se opět napojí na silnici E-55. V opačném směru od Kaplice odbočí v Kaplici Nádraží na Výheň, Dlouhou a odtud do Velešína, kde budou pokračovat v jízdě po E-55.

Při úplných uzavírkách čeká nákladní dopravu objížďka přes Český Krumlov. Čili směr Krumlov pojedou už od Kamenného Újezdu a z Č. Krumlova zamíří ke Kaplici. Na E-55 se dostanou v Kaplici Nádraží. Stejná trasa je čeká i z opačného směru. Pří jízdě od Římova se na silnici do Č. Krumlova dostanou přes Horní Třebonín.

Rekonstrukce křižovatky Pražské třídy a ulice Karoliny Světlé v Českých Budějovicích začala v květnu 2020. Skončit má nejpozději 23. června.
U Budvaru začala rekonstrukce frekventované křižovatky

„Úplné uzavírky a traťové výluky jsou nutné při demolicích polovin mostu,“ říká Jiří Vachel. „Při opravě mostu bude totiž provedena demolice nosné konstrukce, části opěr, křídel a přechodové oblasti v předpolí mostu,“ popsal. „Následně bude nově zhotovena nosná konstrukce, části opěr, úložné prahy, mostní svršek, záchytný systém, přechodová oblast a svahy před a za mostem pracovníci vybrané firmy zpevní pomocí gabionových košů.“

Celkové náklady na opravu mostu jsou vyčísleny na 24,5 milionu korun.

Autobusové linky

Při úplných uzavírkách silnice E-55 kvůli opravě mostu budou zrušeny některé zastávky linkové autobusové dopravy. A to:
- Zvíkov,rozc.0.5 Velešín,
- Chodeč,rozc.0.4 Velešín,
- Na Vrších
a bez náhrady.

To se týká spojů:
- linky 330030 Kaplice – Velešín – České Budějovice;
- linky 330055 Český Krumlov – Horní Třebonín – Mojné – Velešín – Kaplice;
- linky 330130 Kaplice – Velešín – Římov – České Budějovice.