Vyjížďka 54letého otce a 29letého syna z Bernartic skončila ve čtvrtek večer smrtí a zraněním. Oba sedli na motorky Buell a vyjeli na silnici třetí třídy mezi Bernarticemi a Raděticemi. Podle policejního mluvčího Miroslava Doubka to vypadá, že otec jedoucí jako první zřejmě nezvládl průjezd levotočivou zatáčkou a havaroval vpravo mimo komunikaci, kde narazil do stromu. Za ním jedoucí syn na to reagoval brzděním a položením stro-je a též havaroval vpravo vedle silnice. Syna záchranáři převezli do písecké nemocnice, otec zraněním podlehl a stal se letošní 33. obětí dopravních nehod na jihočeských silnicích.

POHLED MOTORKÁŘE
Čtyřicetiletý Zdeněk Veilgu-ni z Českých Budějovic bou-ral ne vlastní vinou ještě na skútru. „Z vedlejší ulice vyjížděl mladý kluk v autě, rozhlédl se, takže jsem myslel, že mě vidí – a jel. Přistál jsem na blatníku a čelním skle. Naštěstí to odnesl jen pohmožděný loket a žebra,“ zavzpomínal na nehodu s dobrým koncem.

Dnes už sedlá litrovou Hondu CB. Podle něj jezdí rychle každý motorkář.

„Když je volná silnice mimo obec, taky jedu sto dvacet. Motor je hodně slyšet, takže se o mně ví. Ale někteří mladí mají potřebu předvádět se a klidně to ve městě vezmou devadesátkou po zadním kole. To je pěkná blbost,“ hodnotí rizikové chování zkušený řidič. Mezi další druh motocyklových jezdců řadí i některé své kamarády: „Když sednou na motorku, ocitnou se v jakési tmě a vidí jen čáru před sebou.“

Nejbezpečnější skupinou motorkářů jsou podle Zdeňka Veilguni takoví pětapadesátníci na chopprech, kteří se kochají jízdou a krajinou a stylem jízdy neohrožují na silnici ostatní.

Na motorce je člověk hodně zranitelný – musí koukat dvakrát víc, protože není ničím krytý. O to více je důležité chránit se motorkářským oblečením. „Ne-oblečený bych na mašinu nevlezl. Když je teplo, raději nejedu,“ říká na adresu těch, kteří se prohánějí na silném stroji v tričku. Stačí potkat štěrk v zatáčce, a když to dopadne dobře, jednoznačně se poučí, jak je kvalitní ochranné oblečení důležité.