Krajská mluvčí hasičů Vendula Matějů uvedla, že operátoři jihočeské linky 112 loni přijali přes 277 tisíc hovorů. To je v průměru 759 denně, 32 každou hodinu. Dalších 26 658 telefonátů vyřizovali pracovníci tísňové linky 150. Celkem tedy hasiči přijali 303 660 různých oznámení.

„Z tohoto počtu bylo založeno 15 306 reálných zásahů, a to 5 902 pro hasiče, 4 268 pro policii a 5 136 pro zdravotnickou záchrannou službu," popsala Vendula Matějů. Číslo 112 bylo ve všech telefonních sítích v ČR zprovozněno od 1. ledna 2003, tedy před jedenácti lety. Zajímavostí je, že do roku 1998 fungovala na tomto čísle služba Informace o přesném čase.

Linka 112 je jedinou tísňovou linkou, na niž se dovoláte i bez kreditu a SIM karty. Jedinou podmínkou je příjem signálu alespoň jednoho mobilního operátora. Její pracovníci jsou schopni přijímat hovory česky, německy a anglicky. Krom toho mají k dispozici speciální softwarovou podporu v dalších jazycích.

Česká linka 112 patří k evropské špičce a pracují zde pouze vyškolení odborníci. Ti mohou při hovoru okamžitě identifikovat adresu volajícího 
z pevné sítě, automaticky určí polohu mobilu a zjistí i identifikační kód přístroje.