VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Architekti zkoumají vlakové nádraží

České Budějovice – Nové parkoviště a oprava fasády, právě po takových změnách volají lidé, kteří používají budějovické vlakové nádraží. „Důležité je podle mě v první řadě opravit  omítku," hodnotí situaci například Lukáš Poláček z Českého Krumlova.

19.8.2014 7
SDÍLEJ:

Českobudějovické vlakové nádraží.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

Změny se ale blíží. V Budějovicích se totiž už od začátku srpna začínají scházet architekti, kteří mají kompletní plán rekonstrukce vlakového nádraží připravit. 


„V současné době máme vypsané výběrové řízení na projektanta. Připravovanou projektovou dokumentaci ale musí také projednat orgány památkové péče," uvedla  tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. „Až potom bude možné stanovit částku potřebnou na rekonstrukci budovy a harmonogram prací," doplnila.

Rekonstrukce nádraží bude rozdělena na tři samostatné části tak, aby i vlastní realizaci bylo možné rozložit na etapy. Nejdříve přijde na řadu střešní konstrukce, 
v druhé fázi se oprav dočká samotná fasáda a poslední třetí etapa rekonstrukce bude patřit interiérům i vnitřním dispozicím celé budovy.

Důležitou otázkou však stále zůstává financování celého projektu. České dráhy, které jsou vlastníkem českobudějovického vlakového nádraží, totiž na opravy čerpat evropské dotace nemohou. 
Z tohoto důvodu se nabízí 
i možnost prodeje nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), která tuto možnost má.

Roky plynou a budova nádraží chátrá

Nádraží v Českých Budějovicích.O rekonstrukci zchátralé nádražní haly se přitom mluví již několik let. V roce 2008 společnost CB Station Development představila projekt, podle kterého se mělo vlakové nádraží propojit s autobusovým moderní budovou. Jenže velkorysý projekt byl nejprve znatelně zredukován a nakonec úplně zastaven.

Developera projektu, mimo jiné také stavitele českobudějovického Mercury Centra Petra Touška, totiž poslal krajský soud na pět let do vězení. Důvodem byly podvody při podnikání.

V současné době České dráhy pracují s variantou, 
v níž by  budovy nádraží převedly do vlastnictví Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC).  Výhodou navrhované  vlastnické změny je to, že by na opravu nádraží mohly být použity dotace z Evropské unie. České dráhy tyto dotace totiž využívat nemohou.

Jak ale bude vypadat nový projekt rekonstrukce, zatím jasné není. „Všechny naše investice jsou závislé na připravovaném převodu staničních budov. Do té doby do oprav bohužel nemůžeme investovat," popsal nynější situaci tiskový mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Autor: Jana Klomfarová

19.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Při střetu dvou aut na Strakonicku zemřel jeden z řidičů

Ilustrační foto

„Vrchní, prchni!“ po letech. Číšník si nechával tržbu

V ZVVZ vyrobili učni betlém pro Písek

Milevsko, Písek - Svatá rodina vytvořenáv Milevsku bude stát v Písku na parkánech.

Na adventním náměstí již voní punč a skořice

České Budějovice - Náměstí Přemysla Otakara II. bylo v pátek dopoledne plné lidí. Někteří stánkaři jeli naplno, jiní ještě přitloukali, vybalovali, osvětlovali a aranžovali.

OBRAZEM: Jubileum. Paní Marie Kašková slaví sto let

Jindřichův Hradec/VIDEO/ - V pátek dopoledne vyrazili zástupci vedení města s gratulacemi za jubilantkou Marií Kaškovou.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda dvou vozidel blokuje dálnici D3

České Budějovice - K dopravní nehodě dvou osobních vozidel došlo v pátek krátce po půl druhé na dálnici D3 v úseku České Budějovice - Veselí nad Lužnicí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT