Při svém posledním zasedání radní jednali o plnění smlouvy s firmou .A.S.A., podkladem bylo celkové hodnocení spolupráce. „Pár plnění je tady s výhradou,“ uvedla náměstkyně primátora Ivana Popelová. Z velké části je však podle Popelové smlouva dodržována a nedostatky budou řešeny v rámci smluvních ujednání.

„Čekáme na zveřejnění usnesení rady města na internetu, o žádných nedostatcích nevíme,“ uvedla mluvčí společnosti .A.S.A. Gabriela Pánková s tím, že oficiální vyjádření od města zatím firma neobdržela.

Jak dále uvedla, červencové spory ohledně fakturování odpadového taxi management společnosti s městem řeší.

Prodej podílu

Na pořad jednání rady se ovšem dostal rovněž čtvrtinový podíl města ve společnosti .A.S.A.

„Rada uložila náměstku primátora Františku Jelenovi předložit radě města do konce roku 2008 analýzu efektivity podílu města ve firmě .A.S.A. České Budějovice,“ citovala z usnesení mluvčí radnice Jitka Welzlová.

Kdyby se pak rada města rozhodla pro prodej podílu, muselo by jej podpořit zastupitelstvo. A tam by zřejmě vyvstaly námitky.

„Prodej podílu je jedno z řešení, ale já bych touto cestou určitě nešel,“ řekl opoziční zastupitel Petr Braný, který je mimo jiné členem dozorčí rady společnosti .A.S.A. České Budějovice.

Cena je otázkou

Svozová firma podle zastupitele dostala svoz a likvidaci komunálního odpadu na solidní úroveň. „Každá změna je dobrá, ale je otázka, čím to nahradit,“ poznamenal Braný a poukázal na to, že prodávat podíl města bylo výhodnější dříve, dokud drželo většinový balík akcií.

Dnes má město jen čtvrtinový podíl a jeho cena by zřejmě byla velkou otázkou. Zejména ve chvíli, kdy České Budějovice mohou obchod s komunálním odpadem, který má obrat přibližně 165 milionů ročně, současnému partnerovi vypovědět.

„Hodnotu podílu nejsme schopni vyčíslit, k tomu bychom potřebovali znalecké posudky,“ odmítla spekulovat o ceně podílu Pánková.
„To nemá důvody ve funkčnosti a spravování,“ komentoval Braný současné úvahy rady města o budoucnosti spolupráce s firmou .A.S.A. České Budějovice.

„Jde spíše o politické rozhodnutí. Musí tu být analýza, co by to znamenalo,“ dodal Braný a připojil, že ekonomické podmínky smlouvy – četnost svozu, objem odváženého odpadu na osobu a podobně, lze upravit i v rámci současné smlouvy.