Živnostníci si tedy mohou dávat do nákladů i luxusní vozy dražší, než je stanovená hranice, navíc se také zvýšila doba leasingu na pět let.
Podle prodejců ale tyto změny by neměly příliš znamenat to, že budou podnikatelé daleko více kupovat luxusní vozy.

Ještě je brzo

„Zatím je to ještě krátká doba na to říct, jestli se prodává více aut,“ řekl včera ředitel nového autosalonu Porsche České Budějovice Josef Kiselica. „Nás se však tyto změny nijak zásadně nedotkly. Ale uvidíme, zdali ten limit k nám přivede nějaké nové zákazníky, kteří si tu hranici v minulosti hlídali,“ doplnil Kiselica.

Spíše jiné platby

Prodejce nových vozů Mercedes u Milana Krále David Kořán vidí současnou situaci zase trochu z jiného úhlu.

„Že by nové zákony měly vliv na vyšší prodeje luxusních aut, tak to si nemyslím. Ale dá se teoreticky předpokládat, že zákazníci budou volit jiné metody financování. Už nebudou tolik auta přestavovat na verze s odpočtem DPH,“ uvedl Kořán k letošním novinkám. „Ti lidé, kteří si například pořídí dražší limuzíny, už nebudou volit financování formou pronájmu, ale přestoupí k jiným metodám placení,“ uzavřel prodejce Mercedesů.

Desítky milionů

Podle odborníků v České republice přibývá luxusních aut. Běžně lze už na českých silnicích potkat vozy Ferrari, Porsche či Aston Martin s tuzemskými značkami.

A nedávno bylo dokonce v republice zaregistrováno nejdražší auto světa, Bugatti Veyron. Cena tohoto vozu se pohybuje okolo sedmatřiceti milionů korun a umí jet přes čtyři sta kilometrů za hodinu.