Teoreticky mohou ještě zmíněné spoje vrátit do hry zastupitelé na zasedání v závěru listopadu. Podle vedení radnice by se ale linky určené ke zrušení mohly objevit na svých trasách nejdříve s jarem příštího roku.

Důvodem škrtů je málo peněz v městském rozpočtu. Radnice proto omezí dotace dopravnímu podniku. Noční linky, potýkající se i s černými pasažéry a vandalismem, stály každý rok přes tři miliony korun. Kromě jiného zmizí o víkendu z jízdních řádů i autobus číslo osm. Město zadá i novou studii dopravní návaznosti linek. Ta má prozkoumat, jestli by se i zde nedalo ušetřit.

Podle některých obyvatel města by ale peníze byly. „Miliony se vyhází na splavnění Vltavy, kdoví, kdo je využije, kdo mi to vysvětlí,“ řekla například Zdeňka Vondráčková z Českých Budějovic, která svůj názor přišla říci přímo do redakce. „Je fůra lidí, kteří jezdí v noci na směny,“ odsoudila ubývání nočních spojů obyvatelka města a konstatovala také, že se spousta peněz vynaloží na úpravy kolem Palackého náměstí nebo na Lannovce, a přitom to nemá odpovídající efekt.

Dopravní podnik ale bude šetřit i jinak než jen rušením linek. Zastaví třeba přípravy na zatrolejování trasy do Vráta pro linku číslo 1.

Nechce se však vzdát projektu na placení jízdného prostřednictvím mobilních telefonů, který má stát za dva roky osm milionů korun. Zájem o službu podle náměstkyně primátora Ivany Popelové roste a město čeká jeho další rozvoj. „Chceme udělat v příštím roce kampaň, celé se to rozjíždí,“ zmínila Popelová a dodala, že teď dočasně bude elektronické jízdné za stejnou cenu jako v automatech. Provizi ve výši několika procent z ceny jízdenky pro zřizovatele služby bude hradit dopravní podnik.