České dráhy i autobusoví dopravci se s poklesem teplot vyrovnali celkem se ctí. Vlaky se vešly do minimálních zpoždění a řidiči dálkových linek autobusů dokonce na českobudějovickém dispečinku ohlásili, že ve středu ráno a dopoledne byli v konečném cíli vždy včas!

Jen drobné provozní problémy kvůli vzduchotechnice v několika vozech měla českobudějovická městská hromadná doprava. "Co se týká dnešního rána, žádné výraznější problémy náš provoz i díky dobré přípravě nepostihly. V autobusech používáme zimní naftu, která je i v těchto klimatických podmínkách spolehlivá. Námraza na trolejích se sice vyskytla, ale do pravidelnosti dopravy se nijak nepromítla. U několika vozů se vyskytla technická závada na vzduchové soustavě související s nízkými teplotami, ale opět bez významnějšího vlivu na cestující – následkem bylo pouze mírné zpoždění," uvedl Radek Filip vedoucí oddělení strategie a řízení dopravy českobudějovického dopravního podniku.

S naftou potíže nebyly. „Existuje více druhů zimní nafty, dokonce i do polárních podmínek. Námi používaná nafta by měla spolehlivě odolat i teplotám nižším než -20 °C,“ uvedl Filip.

A v Českých Budějovicích byla v noci na středu nejnižší teplota - 16,9 °C. Absolutní rekordní mrazy se ve středu nedostavily. Tři nejnižší historické teploty v Českých Budějovicích totiž mají hodnoty -42 °C ze dne 11. 2. 1929, -33,0 °C z roku 1893 a -31,5 °C z roku 1956. V noci z úterý na středu byla v jižních Čechách podle meteoroložky Miloslavy Starostové z Českého hydrometeorologického ústavu nejnižší teplota na Horské Kvildě, kde bylo naměřno -30,7 °C.