„Ale také jde o to, kam budou autobusy v Praze jezdit. Když pojedou jen na Florenc, tak budu muset sednout na metro a přestupovat. Lepší by bylo, kdyby jezdily rovnou až na Černý most, odkud zase jezdí Student agency do Liberce,“ upřesnila vysokoškolačka. „Myslím si, že budou autobusy jezdit z Budějovic dost narvané, takže asi budu muset jízdenky včas po internetu zarezervovat,“ podotkla jedenadvacetiletá Návarová.

Společnost provozující žluté linky sází především na kvalitu cestování a menší ceny oproti jiným dopravcům. Kromě Českých Budějovic plánuje společnost, že bude odbavovat cestující také v Českém Krumlově.

Neshody o stanovišti

I když termín začátku provozu je již definitivní, stále se neví, odkud a kam budou žluté linky jezdit. Ředitel Student agency Radim Jančura je ale přitom přesvědčen, že autobusy odbaví cestující na střeše Mercury centra, tak jako jiní dopravci.

„Všichni ostatní byli v pohodně, ale provozovatelé nádraží na Mercury centru jsou zatím hodně vlažní. Snažíme se však s nimi dohodnout, ale oni nás beztak na autobusové nádraží musí podle zákona pustit, protože je jediné v daném městě,“ zdůraznil včera Jančura.

„Žádnou oficiální žádost nemám, takže s nikým ani jednat nemohu,“ argumentuje na druhé straně Robert Krigar, generální ředitel ČSAD JIHOTRANS, která má provoz na střeše obchoďáku na starosti. „Jinak ale budeme se Student agency jednat jako s ostatními dopravci,“ shrnul Krigar.

Za nejlevnější jízdenku z Českých Budějovic do Prahy zaplatí cestující devadesát korun, ale jen když si ji nejdříve objednají přes webové stránky společnosti.

„Spojů mezi Prahou a Budějovicemi je sice spousty, ale většina z nich staví mezi těmito městy i dvacetkrát. My máme jen málo zastávek, takže to rozhodně pomůže rychlosti. Kromě toho se hlavně soustředíme na kvalitu cestování, což lidé pocítí samozřejmě i na této trase,“ podotkl ředitel oblíbených žlutých linek Jančura.