„Nedostanu se na internet a naprosto marně se snažím dovolat na technickou podporu, v jednom kuse mají obsazeno,“ posteskla si paní Alena z Prachatic, zákaznice firmy Starnet. „Nám nechtěl automaticky najít homepage, musel jsem ji nastavit ručně,“ přidává drobnější patálie s internetem Karel Janda z Borovan.


Podle jednatele společnosti Starnet Martina Ambrože měly bouřky na svědomí především lokální nefunkčnosti internetového připojení. I když firma posílila linku technické podpory, bezradní zákazníci ji dokázali i přesto přetížit. „Většinu závad stačili vyřešit technici při pohotovostních službách na základě hlášení monitoringu sítě,“ líčí hektické období. „Většina postižených přípojek je nyní opět v provozu,“ dodal Ambrož včera krátce před uzávěrkou.


Nefunkčnost domácích bezdrátových zařízení lze mnohdy vyřešit pouze jejich vypnutím a zapnutím. I když jsou všechny vysílače v pořádku, mohou rozmary počasí způsobit problémy. Na vině často bývá také nesprávně umístěný hromosvod a elektroinstalace. „Nejčastěji řešíme situace, kdy lidem při bouřce odejde adaptér. Doporučuji nechat si odborně zkontrolovat hromosvod. Je třeba mít hromosvodovou tyč výše než stožár, který musí být s hromosvodem spojen,“ upozornil Lukáš Čásari, který má na starosti technickou podporu u společnosti LuckyNet.