Promovaní inženýři si mohou zase zpívat. Výrobní závod Robert Bosch v Českých Budějovicích totiž shání 150 vysokoškolsky vzdělaných lidí, aby posílil stávající tým. Na rozšíření vývoje a výroby, kvůli které vyroste na ploše 9000 m² nová výrobní hala, dá společnost 300 milionů korun, vznikne přitom celkem 400 nových pracovních míst.

„Hledáme konstruktéry, technology, zkušební a vývojové inženýry nebo inženýry kvality,“ vypočítává ekonomický ředitel Milan Šlachta. „Dalších 250 lidí najde uplatnění v dělnických profesích jako seřizovači nebo pracovníci na výrobních linkách.“
Firma Bosch, přední světový dodavatel technologií a služeb, zaměřený hlavně na automobilový průmysl, patří s 2297 zaměstnanci k největším na jihu Čech. „Letos jsme již popáté obhájili první příčku v soutěži Zaměstnavatel roku na jihu Čech,“ pokračuje Milan Šlachta. „Při hodnocení se posuzuje i péče o zaměstnance a spokojenost pracovníků.“

Slepicí, která snáší zlatá vejce, je zdejší vývojové a testovací středisko, po Německu největší v Evropě. „Pracují zde přes tři stovky vývojářů, další sháníme kvůli rozšíření výroby,“ říká Milan Šlachta mezi stoly, u kterých sedí nejen tuzemští zaměstnanci.

Indická spokojenost
„Máme pracovníky např. ze Slovenska, Holandska i Japonska,“ poukazuje Milan Šlachta na mezinárodní obsazení pracovního týmu.
„U Bosche pracuji již pět let a jsem spokojený,“ svěřuje se u počítače osmadvacetiletý Chokanahalli Doddegowda Sandeep z indické Bangalore.

„Lidé ze zahraničí sem přicházejí na půlroční praxe,“ vysvětluje Barbora Schelová, mající u firmy na starosti personalistiku a tzv. lidské zdroje. Zaměstnance lákají na benefity, např. na týden dovolené navíc, penzijní připojištění, příspěvky na bydlení i na cestovní pojištění pro celou rodinu při soukromých cestách do zahraničí.
„Dříve se lidé před nástupem ptali na benefity, teď je zajímá, k jakým materiálům a technologiím se dostanou a co se u nás mohou naučit,“ pokračuje Barbora Schelová.

Nová hala bude hotová příští léto. Od roku 2013 se zde bude vyrábět systém denoxtronic neutralizující výfukové plyny nákladních automobilů, pro osobní automobily jich tu přitom už teď vyrobí 1200 denně.
„Odebírají je od nás automobilky, které si potrpí na šetrný vztah k životnímu prostředí,“ prozrazuje technický ředitel Václav Pixa. Současná generace systému snižuje emise oxidu dusíku až o 95 procent.
„Význam těchto systémů roste vzhledem ke stále přísnějším evropským regulacím v ošetření výfukových plynů,“ dodává Václav Pixa.