Zatím radnice potvrdila úmysl rozšířit v létě nebo na podzim zóny placeného stání 
z centra přibližně k Pekárenské a Mánesově ulici. Podle zastánců rozšíření to pomůže vytlačit z těchto oblastí dojíždějící řidiče, kteří dnes nechtějí v centru platit. Vozy proto nechávají v Riegrově nebo Jírovcově ulici, kde je možné stát zadarmo.

Někteří místní by změnu uvítali. „Pokud v této části města ubude aut, ráda si koupím rezidenční kartu," říká Zuzana Urbanová, která bydlí na Pražském předměstí.

Simona Čadová, která na Pražském předměstí pracuje, ale z chystaného placení parkovného žádnou radost nemá. Znamenalo by pro ni výdaje navíc, nebo chození noční čtvrtí daleko pěšky.

Pomohou nové zóny placeného stání řidičům?
PRO: Juraj Thoma, primátor
„Jsme přesvědčeni, že to přinese více pozitivního než negativního. Pro obyvatele Českých Budějovic se systém parkování zjednoduší."

PROTI: Petr Podhola, náměstek primátora
„Ke změně systému parkování, tak, jak je nyní připravován, jsem skeptický. Stále si kladu otázku,  kam se automobily přesunou? Samotným zavedením placených zón automobilů zcela jistě neubude, pouze se zátěž přesune jinam."


Jihočeská metropole je podle některých studií městem s největším dopravním zatížením v České republice hned po Praze. Problémů spojených s dopravou spíše přibývá, než aby mizely.

Někdy k tomu přispívá 
i houstnoucí zástavba ve městě. Například na křižovatce Pražské třídy a Strakonické ulice se chystá stavba dvou nových velkých bytových domů. Podle Svatopluka Mory, který v lokalitě bydlí, to negativně ovlivní i parkování. Nové objekty mají zabrat i prostory, kde parkují místní.

Podle radnice bude investor povinen vytvořit nová parkovací místa ve svých objektech, nejen pro nové byty, ale i místa navíc. Svatopluk Mora však namítá, že není jisté, že se noví řidiči pod placenou střechu pohrnou. A situace v lokalitě, kritická už dnes, by se pak mohla ještě zhoršit.

Lékem na letitou budějovickou bolest by podle některých názorů mělo být postupné rozšiřování zón placeného stání ve městě. Rada města už nedávno těsnou většinou hlasů rozšíření zón schválila.


V první fázi se má hranice placeného stání posunout 
z centra k Pekárenské a Mánesově ulici, časem ještě dál. Přespolní řidiče chce magistrát nasměrovat na odstavná parkoviště.

Podle Zuzany Urbanové by to mohlo pomoci. „Doteď jsme museli vždycky večer nebo i odpoledne třikrát objet blok domů, než jsme našli nějaké místo na zaparkování. 
A když takhle jezdím s dětmi a s nákupem, tak z toho nemám žádnou radost. Máme v rodině dvě auta, takže máme ten problém dvakrát. Je tu plno neustále," popisuje nynější stav na Pražském předměstí Zuzana Urbanová.