Dnes je za ni odpovědná náměstkyně primátora Ivana Popelová (Občané pro Budějovice – OPB). Je ale možné, že se Popelová brzy bude o symbolické horké křeslo vládce dopravy s někým dělit.

Spoluvládcem Ivany Popelové by se mohl stát zastupitel Stanislav Rataj (zvolený také za OPB). Ten má připravenou krátkodobou i dlouhodobou koncepci pro českobudějovickou dopravu. Podle Rataje by šlo dopravu ve městě už v krátkodobém výhledu zlepšit o 15 až 20%. Například křižovatka u Sconta by mohla pouštět auta z vedlejší jen jednou za pět minut.

Rataj však může v současnosti ovlivňovat dopravu jen jako řadový zastupitel a člen dopravní komise. Důležité kompetence mu chybí. Přesto se dění kolem dopravy velmi aktivně účastní.

Jeho strana navrhla koaličním partnerům, aby se Ratajova současná pozice posílila tím, že se stane předsedou dopravní komise rady města. Primátor Juraj Thoma (OPB) ale u koaličních partnerů ČSSD a TOP 09 nepochodil.

Teď se proto budou hledat jiné možnosti, jak by mohl Rataj realizovat své návrhy a také zastupovat s potřebnými kompetencemi město při úředních jednáních.

V podstatě jsou následující možnosti:

1. Stanislav Rataj (OPB) by mohl být šéfem dopravní komise, ale další strany radniční koalice (ČSSD a TOP 09) tuto možnost zamítly. A také Rataj se vyjádřil skepticky, protože šéf komise žádné velké pravomoci nemá.

2. Stanislav Rataj by mohl převzít některé kompetence současné náměstkyně primátora Ivany Popelové (také OPB), která zodpovídá za dopravu. ČSSD a TOP 09 by s tím souhlasily.

3. Stanislav Rataj by mohl nahradit náměstkyni Ivanu Popelovou ve funkci, ale o této variantě v současné době neuvažuje ani vedení radnice, ani Stanislav Rataj. „Chci se věnovat dopravě, ne dělat náměstka,“ zdůraznil Rataj.

Primátor Thoma k celé věci dodal, že se snaží vytvořit prostor pro uplatnění aktivního kolegy. „Zaplať pánbůh, jsme v situaci, že je i neuvolněný zastupitel velice aktivní,“ říká k debatě o přerozdělení kompetencí na budějovickém „dopravním hřišti“ primátor Juraj Thoma. Odmítl, že by snahou vytvořit podmínky pro práci Stanislava Rataje byl ohrožen post Ivany Popelové jako radní či náměstkyně primátora.

„Chci se věnovat dopravě, ne dělat náměstka,“ zdůraznil také v této souvislosti pro Deník Stanislav Rataj. Ten se už nyní angažuje v jednáních kolem plánované Jižní spojky nebo ohledně dálnice. Navrhuje třeba jinou trasu obchvatu na jižním okraji města.

Přílišnou euforii ale krotí náměstkyně Ivana Popelová, která za tento resort zodpovídá: „V dopravě jsou už dané limity územním plánem, a ať ji bude řešit kdokoliv, musí to respektovat,“ upozorňuje na některá úskalí.