Původně měly jezdit při obsluze historického centra na trase od záchytného parkoviště Jírovcova přes Krajinskou ulici na náměstí Přemysla Otakara II. V rámci linky 24 zde donedávna jezdily malé autobusy.

Jenže provoz linky 24 v Krajinské ulici zrušil krajský soud a město s dopravním podnikem teď hledají náhradní řešení. Podle Viktora Lavičky, tiskového mluvčího dopravního podniku, je zpracováno několik návrhů tras. Musí se k nim ale vyjádřit třeba policie.

O linku 24 v Krajinské ulici se vedl ostrý spor od samého počátku jejího fungování.
Výhrady některých majitelů nemovitostí v centru Českých Budějovic zastavily ke 27. srpnu jízdy linky 24 v Krajinské ulici. Krajský soud dal za pravdu kritikům linky a mimo jiné zrušil dopravní značení v ulici, protože odporovalo územně plánovacím předpisům. Ty zde nedovolují obousměrný provoz MHD.

Výhrady některých majitelů domů se podle podnikatele Karla Pražáka týkaly také možného ohrožení statiky objektů nebo provozu MHD na pěší zóně.

Připomínky k jízdě malých autobusů měla v rámci povolovacího řízení také Policie České republiky. Dopravní inspektorát podle policejní mluvčí Lenky Krausové například poukázal na to, že Krajinská je zklidněnou místní komunikací s preferencí pěší dopravy a nemá vyhovující šířkové a prostorové uspořádání. „Zásadní připomínky se týkaly především bezpečnosti chodců,“ říká k policejním výhradám při povolování linky Lenka Krausová s tím, že policie varovala, že zavedením autobusové linky MHD do tohoto prostoru dojde ke zhoršení situace chodců.
Upozornění policie na možné kolizní situace směřovala i k nedostatečným rozhledovým poměrům v křižovatkách nebo u vjezdů do objektů.

Náměstek primátora František Konečný ale provoz MHD na pěší zóně hájí. Město má také třeba posudek z ČVUT, který takový provoz považuje v případě obsluhy historického centra za vyhovující řešení. A náměstek primátora odmítá i obavy o statiku objektů v Krajinské s tím, že tam kdysi jezdily i tramvaje. Podle policie by ale byly vhodnější alternativy. Například vjezd i výjezd z historického centra ulicí Karla IV. nebo vjezd ulicí U Černé věže a výjezd ulicí Karla IV.

Město společně s dopravním podnikem teď hledá nejen náhradu za Krajinskou ulici. Momentálně totiž obslužná linka z parkoviště v Jírovcově jezdí jen k ulici J. Š. Baara a pak se obrací zpět. V budoucnu chce podle Viktora Lavičky, mluvčího dopravního podniku, nasadit firma v centru města elektrobusy, jejichž dodávku očekává v říjnu. Trasa má vést až k nemocnici nebo na nádraží. A je nutné vyřešit jejich celkový provoz včetně jízdy přes centrum.

Provoz linky 24 a nákup elektrobusů má podpořit také dotace. Spory o fungování linky by ale neměly jejich čerpání podle mluvčího dopravního podniku Viktora Lavičky ohrozit.