„Při dopravních nehodách tu během prvního pololetí letošního roku došlo k jednomu úmrtí a 24 těžkým zraněním, z toho ke dvěma kvůli vysoké rychlosti," informoval Jan Marek z odboru komunikace České pojišťovny, která již osmým rokem monitoruje bezpečnost silničního provozu 13 krajských a 59 okresních měst naší republiky.
Budějovice se drží mezi nejnebezpečnějšími krajskými městy dlouhodobě,   nejhůř dopadly i v roce 2009, kdy zemřelo na silnicích sedm lidí a 24 jich bylo vážně zraněno.

„Jsme jediné krajské město, které nemá obchvat a veškerý tranzit prochází městem. Nebezpečnost levobřežní komunikace a křižovatek na ni navazujících asi není třeba úplně komentovat," poukázala na problémy v dopravě ve městě náměstkyně primátora Ivana Popelová.

Budějovice mají nejvíc nehod…

Poslední smrtelná nehoda v krajském městě se stala ve čtvrtek dopoledne na železničním přejezdu v ulici Jana Buděšínského v Rožnově. „Osmašedesátiletý řidič vozidla ford zřejmě přehlédl výstražné zařízení a vjel na přejezd ve chvíli, kdy tudy projížděl nákladní vlak z Horního Dvořiště do Budějovic," popsala budějovická policejní mluvčí Regina Tupá. Ke zjištění pojišťovny se odmítla blíže vyjádřit s tím, že policie nejprve musí tyto závěry důkladně analyzovat. Přislíbila však, že k dané věci poskytne stanovisko nejpozději do poloviny týdne.

Nebezpečí na silnicích způsobují ale zejména sami automobilisté. „Řidiči jsou opravdu neukáznění a například většina nehod na Pražské třídě z toho pramení. Navíc byl letošní rok rokem uzavírek, takže vždy trvá, než si řidiči zvyknou na změnu organizace dopravy," dodala Popelová.

Dopravní situace je mezi budějovickými obyvateli snad nejdiskutovanějším tématem. Jejich nejpádnější argumenty  jsou chybějící obchvat a také nedostatečná podpora dopravní cyklistiky. „Celá oddělení radnice se zabývají rozvojem infrastruktury pro automobilovou dopravu ve městě, ale cyklistická doprava je na samém okraji zájmu," domnívá se Irena Šefčíková z občanského sdružení Domovina. „Kromě turistických cyklostezek kolem řeky a několika málo cyklopruhů vedoucích bez návaznosti odnikud nikam se za posledních 20 let masivního nástupu automobilismu v našem městě pro cyklisty nic neudělalo," dodala Šefčíková.