Podle iniciátorky zavedení rekol krajském městě Anny Šlechtové by v případě úspěchu mohlo jezdit po městě za dotaci od státu už 300 růžových bicyklů a v nových kolostavech by mohlo být zřízeno 400 míst. Svezení se přitom přes webovou aplikaci nenabízí jen obyvatelům krajského města nebo těm, kteří zde pracují či studují. Třeba za 20 korun na jednu jízdu se na rekole mohou prohánět i turisté.

Město podle primátora Jiřího Svobody projekt podporuje.

V dubnu bude jasné, jestli českobudějovická rekola dostanou výraznou posilu nebo ne. Stát by měl rozhodovat o žádostech, které se týkají dotačního programu na rozvoj cyklistiky a sdíleného používání kol ve městech.

V jihočeské metropoli už několik let působí pobočka společnosti REKOLA Bikesharing (volně přeloženo, recyklovaná kola, sdílená jízda). Jde o neobvyklou půjčovnu, jejíž uživatelé třeba přes web získávají právo jízdy na hodinu nebo neomezeně na měsíc či rok, podle poplatku. K dopravě slouží opravená kola věnovaná dárci. Ta se zamykají kdekoliv ve městě v určeném území v centru a blízkém okolí. Vloni bylo podle Anny Šlechtové, která v Českých Budějovicích projekt iniciovala, v jihočeské metropoli 24 000 výpůjček a přes tisíc uživatelů této služby.

Rozpočet na rozšíření nabídky činí 4,3 milionu korun, dotace od státu by mohla být 3,6 milionu korun. Dosavadních 117 rekol by bylo pravděpodobně nahrazeno třemi sty novými stroji, které by se ale montovaly, nekupovaly by se celé. Podle Anny Šlechtové je to proto, že potřeby městského provozu jsou specifické. „Nechceme sériová kola, chceme tam některé věci mít jinak,“ říká Anna Šlechtová. Připouští, že je to možná komplikace z hlediska účtování, ale zato by nová růžová kola lépe odpovídala záměru krátkých cest po městě.

Pokud by se podařilo dotaci získat, mohlo by vzniknout i čtyři sta míst v nových kolostavech. Ty by podle Anny Šlechtové využili nejen uživatelé rekol. „Většina kol, která jezdí po Českých Budějovicích, je soukromá,“ říká Anna Šlechtová.
Uznává, že s parkováním bicyklů bývají potíže, provozovatelé rekol se je snaží řešit třeba osvětou, jenže stav není ideální. „Je třeba aktivně hledat místa pro kolostavy,“ vidí jedno z řešení Anna Šlechtová a vystoupila v tomto smyslui na zastupitelstvu. Podle primátora Jiřího Svobody by se mohla kola v případě získání dotace méně zamykat třeba k dopravním značkám…

Město iniciativy rekolistů podporuje. Podle náměstka primátora Františka Konečného už přispělo na projekt dotací ve výši 150 000 korun v roce 2016 a vloni částkou 280 000 korun. Rekola totiž mohou pomoci odlehčení dopravní zátěže v centru Českých Budějovic.