Podle náměstka primátora pro oblast dopravy Františka Konečného je projekt zatím ve fázi úvah. Radnice nicméně už podniká první kroky k tomu, aby se vize proměnila ve skutečnost. „Útvaru hlavního architekta jsem zadal, aby připravil jednoduchou studii. Budeme tak připraveni na podání žádosti o dotaci," řekl František Konečný. S financováním stavby, jejíž rozpočet se bude pohybovat kolem sto milionů korun, by mohla pomoci Evropská unie.

Veronika Kolářová z Budějovic ocenila, že by míst pro auta ve městě přibylo bez nutnosti zabírat další zelené plochy, nicméně sama by parkovací dům nevyužila. „Nemám ráda parkování uvnitř, zajíždění na kryté parkoviště třeba v nákupních centrech bývá složité," poznamenala s tím, že aby parkovací dům využilo co nejvíce lidí, je třeba stavbu dobře architektonicky vyřešit.

Parkovací dům by neměl hyzdit okolí

Marie Opelková parkuje u budějovické sportovní haly pravidelně. „Člověk ale musí přijet dostatečně brzy, aby tu našel místo," poukázala Budějovičanka na hlavní nedostatek zmíněné parkovací plochy - malou kapacitu. Parkovací dům, jenž má místo 250 aut na současném parkovišti pojmout dvojnásobek vozidel, by tu proto Marie Opelková přivítala. „Ale muselo by v něm být parkování zdarma."

To je ovšem nejspíš nesplnitelné přání. Stavba nového parkovacího domu nebude zrovna levná. Náměstek českobudějovického primátora pro dopravu František Konečný upřesnil, že náklady na vybudování jednoho parkovacího místa v chystaném domě se budou pohybovat kolem dvou set tisíc korun. „Lze tedy předpokládat, že při plánovaném počtu 500 stání se dostaneme na celkovou částku sto milionů korun," vypočítal František Konečný.

O finální podobě parkovacího domu se nicméně bude ještě jednat. Náměstek primátora připustil, že lze uvažovat i o levnější variantě, nicméně jít cestou úspor by v tomto případě nebylo právě ideální. „Prostranství u sportovní haly je exponované z hlediska pohledu, takže je třeba, aby parkovací dům vypadal hezky a nehyzdil tuto část města," vysvětlil František Konečný. Připustil, že jako s náhradní lokalitou pro výstavbu parkovacího domu se počítá i s volným prostranstvím v Jírovcově ulici. Na místě, kde má vzniknout záchytné parkoviště, jejichž síť hodlají Českobudějovičtí ve městě vytvořit.

Ta by měla být součástí systému Zaparkuj a jdi. Jeho podstatou je princip, kdy řidiči nepojedou zaparkovat do centra města, ale nechají automobil právě na některém z odstavných parkovišť. Odtud do centra dojdou pěšky, nebo je sem přepraví ekologické elektrobusy. Ty by měly začít jezdit do roka.