Jeden z reklamních sloganů bude znít: „Pivo pro echt chlapy“. Pěnivý mok bude mít stupňovitost 11,3 % a zaplní dosavadní mezeru v portfoliu Budvaru. Jedenáctka v současné výrobní řadě pivovaru chyběla. Pardál Echt má podle vedení firmy také navázat na úspěch výčepního piva Pardál, které se za dva roky existence probojovalo na 16. příčku mezi zhruba 180 druhy výčepních piv, která se prodávají v České republice.

„Jedenáctky jsou na vzestupu,“ uvedl ve středu k novému prduktu generální ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček. Jedenáctky jsou podle Bočka kompromisem pro spotřebitele, pro kterého je výčepní pivo příliš slabé, ale dvanáctka zase příliš silná.

K názvu Pardál Echt Boček zmínil, že při hledání jména nakonec dostal přednost tento výraz z jihočeské zlidovělé němčiny. „V německém slovníčku je asi deset výrazů. Pravý, dobrý, silnější,“ zmínil šéf Budvaru a dodal, že nové pivo je prostě pro echt chlapy.

Chuť novinky je spíše hořká a navazuje tak na výčepní pivo Pardál. Podle vedení společnosti se jen optimalizovala chuť Pardála, když se nyní bude jednat o jedenáctku. „Zákazníci dali najevo, že by chtěli silnější značku,tak jsme pokračovali ve vývoji,“ uvedl výrobní technolog Aleš Dvořák, který pivo ladil s tak zvanou Pardálovou partou.

Jde o skupinu konzumentů piva, tentokrát v počtu 117 lidí, která se uplatnila zčásti i při vývoji Pardála. Budvar tehdy oslovil pijáky piva a několik set se jich postupně podílelo na dolaďování chuti výčepní desítky, kterou dal pivovar na trh v roce 2007. Nyní Budvar znovu oslovil některé účastníky tehdejší akce s tím, že každý má přivést „nováčka“ s bydlištěm mimo jižní Čechy. Podle Dvořáka to bylo proto, aby se získal nový pohled na připravovaný produkt.

Nové pivo bude v distribuční síti zatím ke koupi od 1. června v lahvích, nyní je k dostání v podnikové prodejně Budvaru. Úspěšnost produktu pak ukáže, jakým směrem se bude rozvíjet jeho produkce a distribuce. Hořkost je zhruba o pětinu vyšší než je průměr obdobných piv na českém trhu, stupňovitost činí 11,3% a obsah alkoholu činí 4,5 procenta. Voda je z budvarských artézských studní a při výrobě se používají tři druhy sladu a různé odrůdy žateckého chmele. Hořkost dodává pivu odrůda Beránek.

Pro zákazníka by se cena při maloobchodním prodeji měla pohybovat zhruba na úrovni 10,50 koruny za lahev o objemu 0,5 litru.