Pokud projekt dostane zelenou, mohl by být spuštěn zhruba od poloviny roku 2015.

Takovou možnost uvítá mnoho lidí. „Bylo by úžasné, kdyby to fungovalo ve všech ordinacích, hlavně v nemocnici, protože tam je to často na celý den. Brala bych to všemi deseti," řekla maminka dvou malých děti, Monika Rálišová z Budějovic.

V praxi to má vypadat tak, že si pacient rozklikne webovou stránku příslušného ambulantního oddělení, najde si podle data a hodiny správné okénko a zadá tam své nacionále. „Každý pacient v případě, že se projekt zrealizuje, bude moci prostřednictvím internetu zjistit, kdy má jeho ambulantní specialista volno, a objednat se na konkrétní hodinu – podobně jako k zubaři nebo kadeřníkovi," vysvětlil jihočeský hejtman Jiří Zimola.

Lidem však i nadále zůstanou i současné možnosti objednání. „Volná okénka budou jednotlivé ambulance pravidelně aktualizovat, nemělo by se tedy stávat, že by na ošetření v jeden termín čekali zároveň lidé, kteří se objednali přes internet, osobně či po telefonu," dodal Jiří Zimola. 

Zavedení systému internetového objednávání v nemocnicích, jež zřizuje Jihočeský kraj, si vyžádá náklady 1,285 milionu korun. „O peníze na jeho zajištění budeme žádat v rámci evropských fondů," dodal Jiří Zimola s tím, že kraj by projekt spolufinancoval ve výši 15 procent.

Možnost objednat se na ambulantní vyšetření do nemocnice by uvítala například i Kateřina Ludačková Hůlková z Českých Budějovic. „Je strašně velký rozdíl v komunikaci mezi veřejným a soukromým zařízením. V soukromé ordinaci jsou většinou milí a snaží se vám vyhovět, ve veřejné je to horší. Myslím si, že objednávání přes internet v tom lidem hodně pomůže," domnívá se mladá žena.

V Českých Budějovicích již nyní existují ordinace, kam se nemocní mohou objednávat přes internet. Jednou z prvních takových vlaštovek byla například dětská lékařská praxe Sanare, kterou vede  MUDr. Alexandra Matoušová.  V Budějovicích má celkem čtyři ordinace a do všech se mohou rodiče s nemocnými dětmi objednat elektronicky. „Máme s tím velmi dobrou zkušenost. Lidé si postupně zvykli a využívají to maximálně, denně se přes internet objedná pět až deset pacientů," pochvaluje si Alexandra Matoušová.

Systém využívá například Monika Procházková ze Suchého Vrbného a nemůže si ho vynachválit. „Když ráno vidím, že je mojí dcerce špatně, hned se objednám někdy na dopoledne k doktorce.  Pak přijedeme přesně na čas a  sestřička nás zavolá. Čekáme jen pár minut," říká Monika Procházková a dodává, že dokud elektronické objednávání nepoužívala, s dcerkou strávily v čekárně mezi ostatními nemocnými dětmi i třeba více než hodinu.

Oproti tomu dětská lékařka z českobudějovického zdravotnického zařízení Šumava Šárka Mičanová (na snímku zcela vlevo) s elektronickým objednáváním dobrou zkušenost nemá. „Měli jsme něco podobného, ale moc se nám to neosvědčilo. Je lepší, když si lidé zavolají a domluvíme se přesně na tom, co potřebují," řekla lékařka.