Při slavnostním představení stavby o den dříve uvedla primátorka Dagmar Škodová Parmová, že bude sloužit nejen obyvatelům jihočeské metropole, ale i těm, kteří sem přijíždějí. A doplnila, že i když ještě nebyl otevřen, už na něj odkazovali organizátoři mistrovství republiky v badmintonu, které se bude konat v příštích dnech.
Náměstek primátorky Petr Maroš zdůraznil, že výhodou parkovacího domu je mimo jiné docházková vzdálenost od historického centra. „Šli jsme to z náměstí Přemysla Otakara II. jen pět, možná sedm minut,“ řekl Petr Maroš.
Zastupitel Viktor Lavička, který byl přítomen za minulou koalici, jež projekt připravila, připomněl, že je to první městská zakázka zadaná ve stylu vyprojektuj a postav. Dodavatel tedy byl odpovědný už za projekt. A náměstek primátorky Lubomír Bureš konstatoval, že v místě se na starém parkovišti stálo zdarma, takže tarif přijatý radou města pro parkovací dům umožňuje první hodinu stání zdarma. „Celkově je tarif cenově příjemný,“ doplnil Lubomír Bureš. Druhá a další hodiny stání vyjdou přes den na 20 korun/hodina, v noci a o svátcích či víkendech na 10 korun/hodina a lze parkovat i za zvýhodněný tarif po část dne.
Tři trakty bez sloupů
Stavbu realizovala společnost Hochtief podle projektu českobudějovické firmy APP - projekt. Vnitřní prostory mají neobvyklé řešení v tom, že zde chybějí sloupy mezi jednotlivými stáními. Takové uspořádání zvolil s kolegy Pavel Hanzlík, spolumajitel APP - projekt. „Myšlenka se zrodila u nás ve firmě, už když se o zakázku soutěžilo. Bylo třeba představit návrh,“ vrátil se v čase Pavel Hanzlík a dodal, že koncept připravoval s architektem, kolegou, Rudolfem Žofkou. Vnitřní prostor je rozdělen na tři trakty. Každý má šířku 16 metrů a překlenut je předpjatými železobetonovými nosníky.
Střední trakt je vlastně pozvolna stoupající nájezdovou rampou do vyššího patra. kde se potom točí řidiči na pravou ruku. Dojet se dá tímto způsobem až na střechu, odkud se „jednosměrně“ podobným způsobem sjíždí dolů. Podle ředitele závodu Jih společnosti Hochtief Michala Takácse je právě tohle řešení, kdy nájezdové rampy jsou součástí objektu a nestojí vně samostatně, neobvyklé. Vyžaduje ale splnění jistých podmínek, například délky rampy. „S touhle rampou potřebujete délku, limituje vás sklon stoupání,“ upozornil Michal Takács. Ale pro některé lokality je to vhodné řešení a Michal Takács zmínil, že je zájem i ze strany jiných investorů o tento způsob nájezdu.
I pro kola
Parkovací dům Stromovka u Sportovní haly má v přízemí i krytá stání pro kola. Počítáno je se 76 bicykly. Automobilů má pojmout 495, na dosavadní parkoviště se vešlo zhruba 200 vozidel. Město už plánuje i další parkovací dům. Začalo chystat projekt pro sídliště Máj. Cena nového parkovacího domu u Sportovní haly je 145 milionů korun bez DPH.