Podle ředitele DP Slavoje Dolejše se stane nejlevnější jízdenkou doklad za 16 korun s platností jednu hodinu. Úprava vynese dopravnímu podniku asi 9,3 milionu korun. „Šest let se neměnil tarif jízdného,“ upozornil v této souvislosti Slavoj Dolejš a dodal, že pro cestující to zjednoduší situaci. Nebudou muset tolik hlídat, jestli ještě dojedou do cíle za dvacet minut.

Podle pravidelného cestujícího Aleše Trdly z Českých Budějovic by ale DP měl spíše ušetřit na některých plánovaných investicích.

Modernizaci služeb, ale také zdražení, chystá od 10. prosince českobudějovický dopravní podnik (DP). Dojdei na úpravu jízdních řádů.

Podle ředitele DP Slavoje Dolejše, je úprava jízdních řádů a zrušení nejlevnější jízdenky za 13 korun reakcí na požadavek řidičů, aby se navýšily mzdy. Podle Slavoje Dolejše zvolil DP kompromis. Aby získal potřebné peníze, tak částečně vylepší rozpočet zrušením nejlevnější jízdenky a částečně ušetří díky změně jízdních řádů.

Úprava jízdních řádů se týká například linky číslo 8, která přestane jezdit o víkendech, protože byla v sobotu nebo v neděli minimálně využívaná. Dopravní podnik zvažoval i další úpravy. Třeba menší počet spojů na linkách 9 a 3. Nakonec se na lince 9 nic měnit nebude, ale redukce čeká linku číslo 3. Ve špičkových časech bude podle Slavoje Dolejše posunut interval mezi vozy o minutu. O víkendech je to od dvou do pěti minut.

Ušetří se i tím, že na některých dosavadních linkách například do Vrábče nebo Hluboké nad Vltavou přestane DP jezdit a nastoupí jiný dopravce. To se ale nemusí stát hned od 10. prosince. Změna může přijít až k 1. lednu, podle toho, jak mají jednotlivé obce nastavené smlouvy. Jiný dopravce převezme linky 4, 6 a 7.

Naopak větší výdaje bude mít podnik se mzdami a provozem na nové lince číslo 24, která byla zavedena od listopadu a spojuje parkoviště v Jírovcově ulici s centrem města. Obecně se ale přidá všem řidičům a dělnickým profesím. Potřebné peníze přinese i vyšší příspěvek od města. Místo letošních 198 milionů korun na úhradu prokazatelné ztráty to má být příští rok 213 milionů korun.

Dopravní podnik však bude mít i jiné výdaje. Chystá velké investice do modernizace a rozšíření služeb. Například do vozového parku chce vložit podle tiskového mluvčího Viktora Lavičky 487,7 milionů korun. Třeba pro zmíněnou linku 24 se bude kupovat 11 elektromidibusů za 140,1 milionu korun. Dotace však má pokrýt 85 % z ceny vozů.

Další částka 61 milionů pak je určena na nové terminály, které umožní ve vozech placení kartou. V každém voze budou dva dosavadní označovače jízdenek nahrazené novými terminály.

Právě některé investice, například do nové linky 24 nebo do platebních terminálů, jsou ale podle některých cestujících zbytečné. Třeba podle Aleše Trdly, budějovického podnikatele, který MHD pravidelně jezdí, budou nové terminály zajímavé nanejvýš pro třetinu cestujících. Suma 61 milionů se mu proto zdá nepřiměřená očekávanému efektu. A doporučil by místo zdražování a zrušení nejlevnější jízdenky raději omezit podobné investice.

Vlastní tržby plánuje DP příští rok ve výši 128,7 milionu korun.

Staré jízdenky za 13 korun skončí oficiálně v budějovické MHD 10. prosince. Bude je ale možné vyměnit přepážce dopravního podniku v OC Mercury. Do konce roku je budou na odpovídající vzdálenost tolerovat i revizoři.