Lyžařský vlak v lepším čase, nasazení nové moderní jednotky Regio-
Panter, posílení dopravy v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí, ale také rušení rychlíků směřujících na Písek a Prahu a výrazné omezení provozu regionálních vlaků na trase Veselí – České Budějovice.

To jsou asi ty nejzásadnější změny, se kterými musejí počítat cestující ve vlacích s příchodem nových jízdních řádů. Platit začnou 11. prosince. V tanečním vagonu u vlakového nádraží v Českých Budějovicích včera zástupci Českých drah (ČD) představili nejdůležitější novinky.
Kromě těch již výše zmíněných je nutné dodat, že z velké části zůstane jízdní řád zachován a v podstatě se podařilo udržet i rozsah celkového objemu dopravy.

Rozruch samozřejmě způsobilo rušení dálkových spojů na trase Budějovice – Písek – Praha. „Ještě se budeme snažit zmírnit tuto redukci. Pro některé obce v Jihočeském kraji je to samozřejmě nepříjemné,“ slíbil Ivan Študlar, odborný referent pro železniční dopravu Jikordu (Jihočeský koordinátor dopravy). Ministerstvo dopravy se rozhodlo snížit objednávku na rozsah dálkové dopravy o sedm procent, což mělo dopad právě i na zmíněné trasy.
Dále například rychlík s odjezdem z Budějovic v 17.07 bude jezdit pouze v neděli, i proto bude například posunut odjezd osobního vlaku ze 16.30 na 17.07 hodin. Ve zmíněném úseku Veselí nad Lužnicí – Budějovice bude většina regionálních vlaků zrušena a částečně nahrazena autobusovou dopravou.
Jiří Kafka, ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD 
v Českých Budějovicích ale upozornil, že naopak úsek
z Veselí do Tábora bude posílen. „Zohlednili jsme zde fakt, že v tomto úseku cestuje mnoho lidí do průmyslové zóny v Sezimově Ústí, přičemž jsou často problémy s kolonami na silničním tahu,“ řekl Kafka.

Za lyžováním dříve
Další změnu uvítají především lyžaři. Vlak ČD Yetti na trati Rybník – Lipno nad Vltavou bude totiž nově přijíždět do Lipna v 8.46 hodin, tedy o zhruba 50 minut dříve než tomu bylo v uplynulé zimě. Cestující tak více využijí své skipasy. Yetti bude v provozu od 11. prosince do 1. dubna.
Dráhy pak slibují také modernizaci vozového parku. Ve druhé polovině roku bude nasazena jednotka RegioPanter na linku Strakonice – Č. B. – České Velenice. Další dvě dvouvozové jednotky pak dorazí o rok později. Pokračovat mají také dodávky vlaků Regionova, budou třeba ve 100 % na trase Číčenice – N. Údolí.

Vybrané změny:

Číčenice – Týn nad Vltavou: vlaky budou mít střídavě přípoje na Budějovice i na žádané přípoje směr Strakonice a Plzeň.
Dívčice - Netolice: na trati není i nadále objednána pravidelná doprava. ČD však připravují na rok 2012 jízdy několika zvláštních vlaků, například Pohádkový parní vlak se Zdeňkem Troškou, cyklo a divadelní vlaky a další.
Protivín - Zdice: Omezení dopravy jízdy u dvou párů rychlíkových spojů a je zrušen poslední večerní spoj z Prahy do Březnice a první ranní v opačném směru.
Ražice – Tábor: První vlak z Milevska pojede již v 5.20 hodin a cestující tak získají přípoj na Prahu i České Budějovice.
Změny platí od 11. prosince.