Přelom roku je pravidelně okamžikem bilancování pojišťoven. Ve svých přehledech zkoumají neobvyklé pojistné události a dokonce se zabývají i takovými situacemi, které jsou spíše inspirací do budoucna.

K posledně jmenovaným kuriozitám patří nájezd divočáka na obchod v historickém centru Českých Budějovic, kam zmatené zvíře zabloudilo. Podle Václava Bálka z Allianz pojišťovny kryje pojištění třeba poškození plotu zvěří. Vniknutí zvěře přímo do bytu však krytí škod výslovně neobsahuje… Částečná šance na náhradu je ale třeba u rozbitého skla, protože v rámci těchto událostí u Allianz nerozhoduje příčina.

Ani u Kooperativa pojišťovny běžné podnikatelské pojištění nekryje útok volně žijícího zvířete na vnitřek provozovny. Podle Milana Káňi, mluvčího Kooperativy, by ale útok domácího zvířete mohl být odškodněn, pokud by měl majitel pojištění odpovědnosti. Často si ale klienti pojišťoven „zvířecí“ škodu způsobí vlastně svým přičiněním.
Kuriózní škody i pokusy o podvod řeší každý rok pojišťovny. Přehledy, které se nyní dokončují, ukazují, že třeba detektivové České pojišťovny odhalili vloni v Jihočeském kraji podvody za 54,5 milionu korun.
Podle Ivany Buriánkové, tiskové mluvčí České pojišťovny, byl jako pojistný podvod zaznamenán i případ podnapilého řidiče. „Muž uvedl, že v autě převážel víno v PET lahvích. Poté, co nezvládl řízení a vletěl do příkopu, potřeboval si kvůli zranění vypláchnout ústní dutinu. V šoku sáhl po první láhvi a nevšiml si, že se nejedná o vodu, ale o víno a ústa si vypláchl zhruba litrem vína,“ cituje výmluvu řidiče Ivana Buriánková. Připojuje, že se stanou i události, které vypadají neuvěřitelně.

V podkrovním bytě například nůž ze sekačky na trávu poškodil okno. Šetření ukázalo, že nůž zřejmě odlétl ze stroje, který žal louku pod bytem. Ke kuriozitám zaznamenaným Českou pojišťovnou patřilo i vloupání, při kterém zloději vnikli do objektu suchým WC…

A nejde jen o škody a kuriozity, které se udály v tuzemsku. Například mluvčí Allianz pojišťovny Václav Bálek připomíná v ročním ohlédnutí turistu, který si při dovolené u moře na pokoj přinesl chobotnici. V pojišťovně pak chtěl náhradu malování, protože chobotnice na stěny stříkla barvivo, které vylučuje, když se cítí ohrožena. Telefonické hlášení škody ovšem začínalo realistickým konstatováním. „Já bych chtěl nahlásit, že jsem úplně blbej,“ uvedl na úvod klient…

I obyčejných pojistných událostí ale za rok řeší firmy v jižních Čechách tisíce ročně. U Kooperativa pojišťovny to bylo podle mluvčího Milana Káni vloni 7888 událostí za 190 milionů korun. Takové kuriozity, jako byl třeba listopadový útok divočáka na prodejnu v centru Budějovic, sice Kooperativa vloni neřešila. Ale hradila klientovi například následky požáru štěpkovače, což vyšlo na deset milionů korun.