„Podle původního harmonogramu měla být trasa pro pěší vedena podél ulice Blahoslavova k lávce přes Dobrovodskou stoku s tím, že až bude postavená nová lávka, stará lávka se odstraní a chodci budou moct chodit po lávce nové. Bohužel, toto dodrženo nebylo," řekla Ivana Popelová, která zde bydlí.

S tím ale nesouhlasí Jihočeský kraj, který je hlavním investorem stavby.

„Nikde nebylo řečeno, že původní lávka přes Dobrovodskou stoku bude odstraněna až poté, co bude vybudována lávka nová. To by nebylo ani časově možné, navíc nová lávka by sama o sobě nic neřešila, pokud by již na ni nenavazovaly nové chodníky v prostoru stavby," řekl Radek Šíma, tiskový mluvčí krajského úřadu. „Naopak bylo řečeno, že původní lávka zůstane v provozu do té doby, dokud to bude nejdéle možné z hlediska postupu stavby. Tuto podmínku zhotovitel stavby splnil," doplnil.

Jenomže lávka časem zmizela, a tak pro cyklisty a pěší vyrostla provizorní cesta napříč staveništěm za zbylými garážemi. Radost zdejších obyvatel ale vydržela jen pár dní. Před pár měsíci i tuhle komunikaci zaplnili dělníci a bagry.

„Podle původního harmonogramu měla být přednostně vybudována účelová komunikace za garážemi, po níž by vedla trasa pro pěší ve směru od Pekárenské ulice," potvrdil Radek Šíma. „Již na začátku výstavby se ale bohužel ukázalo, že stávající důležitý vodovod, vedoucí právě v trase navrhované účelové komunikace, je v takovém stavu, že není možné, aby nad jeho potrubím začaly stavební práce na nové komunikaci," vysvětlil Radek Šíma, proč bylo nutné trasy pro pěší a cyklisty změnit a bohužel tak jejich cestu do města i prodloužit.

To se však některým z místních obyvatel nelíbí. „Představa, že budou chodci využívat objízdné trasy pro auta, navyšující vzdálenost od cíle ve stovkách metrů, je naprosto zcestná," komentovala opatření Ivana Popelová.

Podle Radka Šímy ovšem, vzhledem k bezpečnosti chodců, žádné jiné řešení prozatím není. „Vytvoření a udržení stálého průchodu chodců zkratkou je problematické z provozních důvodů stavby a také s ohledem na předpisy o bezpečnosti osob," potvrdil náměstek primátora Petr Holický.

„Nicméně dle ujištění vedení stavby by se s blížícím se koncem stavby měly podmínky pro chodce postupně už jen zlepšovat," dodal.

Trpělivost tak budou muset mít obyvatelé nejdéle do konce září, kdy je naplánovaný konec prací.