Leckde se dá projet jen za cenu porušení předpisů nebo risku vlastního zdraví v hustém provozu. Pokud cyklista nebloumá ve městě bez cíle, cyklookruh kolem centra mu příliš platný není.

„Pokud jde o vnitřní síť, pomalu ji budujeme a do budoucna se s cyklostezkami do okrajových částí města počítá,“ ujišťuje majitele bicyklů primátor Juraj Thoma. „Budování páteřních cyklotras závisí i na dohodě s nadací jihočeské cyklostezky a Jihočeským krajem, protože budovat další cyklistické trasy ven z Českých Budějovic by město nemělo platit jen z vlastní kapsy,“ podotýká dále.

Město má podle primátorových slov zálusk na zlepšení podmínek pro cyklisty i z jiného úhlu pohledu. „Bylo by dobré, kdyby se nám podařilo najít kompromis s památkáři ve věci úpravy povrchu cyklistických stezek, protože jsou uživatelsky nepříliš vlídné,“ je si Thoma vědom nepříjemností při jízdě po dlažebních kostkách.

Bolavým místem v přesunu kolařů je i přirozená spojnice mezi středem města a nejlidnatější čtvrtí. „Otázka Dlouhého mostu zůstává problémem. Vede po něm nejkratší spojnice propojující sídliště s centrem. Kvůli své šířce ale most neumožňuje zřízení samostatných cyklistických pruhů, aniž by to šlo na úkor automobilového provozu. Neumožňuje ani vyznačení trasy přes postranní chodníky,“ konstatuje primátor na adresu problematického bodu.

Další most po proudu Vltavy se naopak novinky v letošním roce pavděpodobně dočká. „Lávka z Pražského sídliště k OMV, která nebyla od povodní v roce 2002 opravována, by měla být nahrazena úplně novou stavbou,“ připomíná Thoma nemalou investici města do přemostění sloužícího také cyklistům.