„Postrádáme přejezdy pro chodce,“ krčí rameny Cepák a dodává fígl, jak obejít předpisy: „My jezdíme těsně vedle přechodu pro chodce.“ Nejen tento nedostatek ale tíží majitele bicyklů. „Jak se na kole rychle a bezpečně dostat od Borku nebo Rudolfova do centra města? Na to odpověď neznám,“ připustil.
„Uvědomme si, že některé věci se řešit dají, jiné ne,“ zdůraznila z pódia náměstkyně primátora Ivana Popelová. Mezi ně lze podle ní zařadit Dlouhý most, kam se cyklostezka nevejde. „Cesta přes lávku u Kauflandu je sice delší, ale časová ztráta při cestě z Máje je minimální. Dá se jet i od výstaviště po levém břehu k Dlouhé lávce,“ připomněla Popelová varianty.


Na dotaz, kdy z cest pro cyklisty zmizí úděsné dlažební kostky, se přítomným dostalo nadějné odpovědi: „Už na stezce po Zátkově nábřeží jsme dokázali, že si i se stanoviskem Národního památkového ústavu umíme poradit. Ukazuje to, jak postupovat při rekonstrukci dalších ulic ve městě,“ naznačila včera Popelová.


Ani zmiňované Zátkovo nábřeží ale není z pohledu cyklistů bez chyby. Trnem v oku jim je obrubník. Co naplat, že mají stezku oddělenou od ostatní dopravy, když o něj může kolař kdykoli zavadit pedálem a poroučet se k zemi? „Ještě se tam nestal takový úraz, ale je pravda, že obrubník není šťastné řešení předpisů. Uvažujeme o jeho nahrazení sloupky, které nebudou v nebezpečné výšce, ale účel splní,“ naznačila záměr městanáměstkyně primátora.
Na zlepšení podmínek jak pro chodce, tak pro cyklisty by ale podle ní měli mít zásluhy všichni, a to alespoň ohleduplným chováním.