V České republice se nyní největší dálniční úseky staví na D11 z Hradce Králové směrem k Polsku a na jihočeské D3. V obou případech kolem 20 kilometrů. Na jihu Čech se jedná o části Bošilec - Ševětín (dokončení se plánuje v roce 2019) a Ševětín - Borek (má být hotova v roce 2020).

U Českých Budějovic jsou nyní ke stavbě připraveny další dva úseky. Pro trasu Hodějovice - Třebonín už komise jmenovaná vládou zahájila v srpnu posuzování čtyř cenových nabídek. Podle Jana Studeckého, tiskového mluvčího Ředitelství silnic a dálnic ČR, ale rozhodnutí o vítězi zatím nepadlo.

Další kolo jednání čeká tento měsíc komisi, která v srpnu zahájila hodnocení čtyř cenových nabídek na chystaný dálniční úsek Hodějovice - Třebonín.

Nabídky jsou v rozpětí od necelých 4 do necelých 6,2 miliard korun. Kvalifikačním prvním kolem výběrového řízení prošlo 15 uchazečů - firem nebo sdružení. A nejnižší cenu nabídlo sdružení italské firma Astaldi (spojena s tureckou společností Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret) - ve výši 3,94 mld,

Shodou okolností opět čtyři nabídky byly podány také na úsek Úsilné - Hodějovice. Pro něj se obálky otevíraly v závěru minulého týdne. Předpokládaná hodnota zakázky na 7,2 kilometru dálnice byla 6,874 mld korun.

Nejnižší cenu nabídlo sdružení Hochtief CZ, Colas CZ a M-silnice, které navrhuje, že komunikaci postaví za 5,286 mld korun. Skanska chce za stavební práce 5,848 mld, Salini Impregilo ve spojení s Doprastavem 6,576 mld a Metrostav sdružený s Eurovií, Strabagem a Swietelskim nabízejí, že akci zvládnou za 6,845 mld.

Nabídky nyní také bude hodnotit komise jmenovaná vládou. Termín zahájení staveb záleží jednak na vyhlášení vítěze výběrových řízení a dále na tom, jestli kvůli zakázce nebudou vedeny soudní spory.
Dálnice D3 má být na hranici s Rakouskem dovedena do roku 2024.