Budějovický primátor Juraj Thoma ale jakékoliv zpochybňování připravené varianty projektu, která má i platné územní rozhodnutí, odmítá. „Pana ministra dopravy Zbyňka Stanjuru jsem upozornil, že je absolutně vyloučené, aby bylo měněno šířkové uspořádání D3 v úseku kolem Českých Budějovic a zpochybňováno umístění křižovatek dálnice a silnic II. tříd," říká primátor Juraj Thoma a dodává, že je nepřijatelné i oddalování realizace úseku D3 u Borku. Město je přitom podle náměstka primátora Miroslava Jocha připravené projektu dálnice pomoci například s výkupy pozemků nebo s jinými přípravami.

Nejdříve ale bude nutné vyřešit konflikt mezi novými normami a dosavadním projektem. Jenže to znamená další zdržení stavby, která měla podle někdejšího premiéra Mirka Topolánka začít už vloni.

Dálnice začíná mít opravdové problémy

Zatím se jen dělaly vtipy na to, o kolik se kvůli nedostatku peněz zdrží stavba dálnice D3 u Českých Budějovic. Teď se ukázaly vážnější problémy. Mimoúrovňová křižovatka u tunelu Pohůrka se bude muset přepracovat, aby vyhověla námitkám ministerstva vnitra, nebo dostat výjimku. Mimoúrovňové křížení Hodějovice by dokonce mohlo být zcela vypuštěno, protože od nejbližší křižovatky nemá dostatečný odstup.

Dosavadní projekt ohrozily nové normy. Jsou přísnější než ty minulé, kterým většinou projekt vyhovoval. Jenže podle informací Deníku zaznělo varování před novými normami už při veřejném projednávání projektu dálnice před drahnou dobou.

Podle Romana Kluzáka z tiskového oddělení ministerstva dopravy ale projektant třeba u křižovatky Pohůrka neudělal chybu, pouze navrhl takové řešení, které předjímá udělení výjimky z normy. Roman Kluzák dodal, že na Pohůrce je složitá situace a je velmi obtížné splnit podmínky všech účastníků, kteří se k povolení stavby vyjadřují. Nezařazený českobudějovický zastupitel Stanislav Rataj je ale nekompromisní. „Musí se to udělat bez chyb a podle norem," zdůrazňuje ohledně dálnice jako člen dopravní komise rady města.

Plánovaná podoba dálnice D3 v okolí Českých Budějovic.