Důvodem je podle něj to, že oblast Posázaví je cenným rekreačním zázemím Prahy. Dovolujeme si namítnout, že šéf strany Zelených není feudálním monarchou, který může rozhodovat o bytí či nebytí statisíců lidí.


Trasa dálnice D3 přes Posázaví kolem Jílového u Prahy byla schválena vládním usnesením v říjnu v roce 2005 a to žádné ministerstvo nemůže samo o sobě změnit. Můžeme se také ptát, jak cenná je lokalita s tisíci chatami, které v drtivé většině nemají ani kanalizaci a často jsou i bez septiku? Navíc dálnice by Sázavu překonala velkým mostem a její negativní vliv na životní prostředí bude minimální. Podle dopravních odborníků je trasa dálnice, která povede přes Sázavu v okolí Kamenného Přívozu, tou nejoptimálnější a jiná varianta prakticky neexistuje. Kromě toho i chataři se na svá víkendová sídla dostanou auty po dálnici rychleji než po kapacitně nedostačujících silnicích, na kterých stojí i v dlouhých kolonách i hodiny.


Dálnice D3 je klíčovou dopravní stavbou pro jižní Čechy, na které závisí budoucí ekonomická prosperita kraje. Řekněme si to rovnou, když Jihočeský kraj nebude mít moderní rychlé silniční spojení s Prahou a Rakouskem, může to v budoucnu znamenat jeho stagnaci.


Mohlo by to znamenat, že sem začne jezdit méně turistů, tím pádem mohou být ohroženy tisíce pracovních příležitostí, stoupne tak nezaměstnanost atd.
My se nebráníme diskusi o tom, jak dálnici postavit tak, aby její negativní vliv na život lidí v okolí byl minimální. Nemůžeme však souhlasit s nezodpovědnými výroky ministra Bursíka, které vážně poškozují nejen zájmy obyvatel jižních Čech, ale celé České republiky.