Dopravní spojení jižních Čech s ostatními regiony České republiky je dlouhodobě žalostné. Cesta do Prahy po silnici, ať už přes Tábor nebo přes Písek, bývá často malým dobrodružstvím. Uzavírky, kolony aut a vše ostatní odstrkující kamiony. Takový obrázek skýtá v dopravní špičce hlavně cesta přes Benešov. Aby se urychlilo a zlepšilo alespoň spojení na úseku Tábor – Veselí nad Lužnící – České Budějovice – rakouská hranice, chce stát přizvat ke spolupráci soukromé investory podle tzv. programu PPP.

„Je zpracován materiál, který obsahuje základní shrnutí principů koncesionářské smlouvy,“ potvrdila tisková mluvčí ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Dokument nyní čeká upřesňování na základě připomínek zvláštního výboru k PPP projektu dálnice D 3. Hotová už je také pracovní verze koncesního projektu, na které spolupracují ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic ČR, a Státní fond dopravní infrastruktury. V podstatě by mohl dálnici postavit soukromník a stát by ji postupně splácel, například formou nájmu.

Urychlení by uvítali především řidiči, kteří dnes pravidelně musejí absolvovat zmiňovanou trasu. „U Tábora už je okruh, a je to úplně o něčem jiném,“ říká například Radek Šteiger, který pravidelně absolvuje trasu České Budějovice – Vlašim.

„Projekt se týká výstavby, provozování a údržby nové dálnice a rychlostní silnice v úseku od Veselí nad Lužnicí ke státní hranici,“ přiblížila záměry státu Vápeníková.

Zároveň je ve hře provozování a údržba těch úseků dálnice D 3, které již řidičům slouží. Celková délka úseku dálnice a rychlostní komunikace, pro který přichází partnertví státu a soukromníka ve stylu PPP v úvahu je 71,42 kilometru. Celá trasa D 3 a R 3 má měřit 171,4 kilometru.

Stavět v úseku Chotýčany - Kamený Újezd by se mohlo začít v roce 2009 – 2011. Předmětem jednání je však stále ještě možné mýto, které by se na nové silnici platilo.