Pro řidiče by se měla otevírat kolem 16. hodiny. Dálniční úsek bude až do konce letošního roku pro řidiče bez poplatku. Náklady na stavbu činí 1,24 miliardy korun bez DPH. Rychlé spojení na jih Čech je v současné době nejrozestavenější novou dálnicí u nás.

Aby bylo možné nový úsek optimálně dopravně využívat, je součástí zprovoznění i jeden kilometr z vedlejší stavby D3 Ševětín – Borek. Zprovozněno tedy dnes bylo celkem 9,1 kilometrů zbrusu nové dálnice.

Podle Tomáše Čočka, náměstka ministra dopravy, nový dálniční úsek zlepší bezpečnost provozu a zvýší rychlost i komfort cestování. "Tento nový úsek nebude do konce letošního roku pro řidiče zpoplatněn,“ dodal Tomáš Čoček a ocenil spolupráci Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), Státníhou fondu dopravní infrastruktury, zhotovitelů stavby i místních samospráv.

Nová komunikace je důležitá pro jižní Čechy i podle hejtmanky Ivany Stráské.

Nově otevřený úsek dálnice měří 8,1 kilometru. Součástí úseku jsou i 4 dálniční mosty a jeden podchod pro pěší. Úsek Bošilec – Ševětín bude primárně sloužit jako náhrada stávající silnice I/3, která ve stávající podobě již nedostačuje potřebám provozu. Nový dálniční úsek řidičům nejen zrychlí jejich cestu, ale zároveň povede k zvýšení bezpečnosti provozu.

Generální ředitel ŘSD Pavol Kováčik upozornil na to, že na dálnici se odstraní četné nebezpečné situace, které vznikaly vinou riskantního předjíždění v hustém provozu na dvoupruhové komunikaci. "Pro obyvatele přilehlých obcí spočívá jeho význam také ve snížení hlukové zátěže díky vybudovaným protihlukovým opatřením,“ řekl dále k významu nové stavby Pavol Kováčik.

Po otevření úseku Bošilec – Ševětín je stále na dálnici D3 rozestavěno 30,5 kilometrů nové komunikace. Jedná se především o obchvat Českých Budějovic, který tvoří úsek D3 0310/II Hodějovice-Třebonín v délce 12,6 kilometrů a úsek 3 0310/I Úsilné-Hodějovice s plánovanou délkou 7,2 kilometru. Dále je ve výstavbě i dálnice mezi Ševětínem a Borkem, ze kterého by dnes zprovozněn již výše zmíněný 1 kilometr. Po zbytku úseku by se měli řidiče svézt již na jaře příštího roku.

Ředitelství silnic a dálnic má aktuálně v realizaci dalších 30 kilometrů dálnice D3. V intenzivní přípravě je i úsek Jesenice – Nová Hospoda a Třebonín – státní hranice s Rakouskem.

Stavba byla spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti.

Dálnice D3 bude po svém dokončení sloužit jako hlavní dopravní tepna mezi Prahou a Jihočeským krajem s návazností na dálniční síť v sousedním Rakousku. Po svém dokončení by měla dálnice D3, která bude vedena v trase Praha – České Budějovice – Rakousko, měřit 170 kilometrů. D3 v celé své délce bude součástí evropské silnice E55, která vede ze Skandinávie přes naše území až do Řecka.

Společně s dnešním úsekem má Ředitelství silnic a dálnic v současné době v ČR rozestavěno 247,1 km dálnic a silnic I. třídy, z čehož nové úseky dálnic tvoří 131,4 km. Kromě D3 patří mezi nejrozestavěnější dálnice D35, kde je v současné době ve výstavbě 27 kilometrů nové dálnice, a dálnice D11, kde probíhá stavba na celkem 22 kilometrech. Dále se modernizuje 51,9 km dálnice D1 a 63,8 km tvoří novostavby na silnicích I. tříd.