Na netradiční dárky se specializuje například českobudějovická agentura SB Travel. Její nabídka sahá od romantických výletů až po adrenalinové zážitky vyšší kategorie.


„Před Vánocemi už jsme prodali dva lety stíhačkou za třiadvacet tisíc korun. Hodně letí prodej poukázek na bungee jumping. Celkově ale mají lidé zájem spíše o romantické chvíle, než o úplně exotické věci,“ popsala chutě klientů Alexandra Kloboučníková. Agentura pro své internetové stránky zvolila symbolický název – Nejhezčí dárek.


„Velký zájem je třeba o noc na zámku nebo piknik v zámeckém parku. Na léto už lidé také kupují dvoudenní jízdu v kočovném voze,“ doplnila příklady Kloboučníková.


Koho nenapadne utrácet za stíhačku, ale přesto by se chtěl proletět, může využít speciální vánoční nabídky sportovního letiště na Hosíně. Poukázka na hodinový vyhlídkový let pro tři osoby tu vyjde na šest tisíc korun.

Let nad chalupou

„Zájem je velký. Když to porovnám s loňským rokem, kdy jsme tuto akci ještě nenabízeli, zájemců je letos několikanásobně víc,“ potvrdil správce hosínského letiště Václav Mečíř s tím, že před Vánocemi už prodali asi 25 poukazů, zatímco loni si v téže době let objednali jen tři klienti.
Poukaz platí až do 30. června 2008 a lidé si mohou s pilotem dohodnout přesnou trasu, třeba i nad svou chalupou.


Oproti adrenalinovým zážitkům se zdá koupě auta „běžnou“ záležitostí. Ale zas tak jednoduché to není. „Ne, u nás se více v prosinci auta neprodávají, je to stejné jako v jiných měsících. Nárůst prodeje tedy nezaznamenáváme,“ poznamenala včera prodejkyně z borovanského H+H autobazaru Milada Hajsová.


„Prodej aut u nás nevyčnívá z průměru, určitě prosincové prodeje abnormální nejsou,“ doplňuje Hajsovou prodejce nových vozidel z českobudějovické prodejny mladoboleslavských škodovek CB auto Zdeněk Müller s tím, že auta ke konci roku kupují spíše firmy, a to kvůli výhodnějšímu zdanění.