Ředitelka ZŠ Boršov Eva Hnudová tento den komentuje: „Domníváme se, že než dětem stokrát vyprávět, jak to mají zrakově postižení těžké, je lepší jim to jednou ukázat. Děti si s šátky na očích vyzkouší, jak obtížné jsou pro nevidomého člověka různé činnosti, které se jim zdají snadné a běžné,“ uvedla s tím, že do Základní školy Boršov nad Vltavou chodí žáci od první do páté třídy.
Ve čtvrté třídě si třídní učitelka Aneta Houdková připravila k tomuto dni spoustu aktivit. „Děti mají možnost vystupovat jako nevidomí. Vybrala jsem některé aktivity náročné, jiné méně. Jsou určené pro dvojice i pro celou třídu. Nyní mají děti za úkol se zavázanýma očima připravit si věci na hodinu českého jazyka. Mají si věci srovnat vzorně na lavici,“ popsala jeden z úkolů třídní. Dodala, že děti ze čtvrté třídy si takto uvědomí, jak se cítí člověk, který nevidí.

Žáky seznámila i s Brailleovým slepeckým písmem. Děti měly zavázané oči a zkoušely rozluštit, co mají napsané na kartičkách s velkými písmeny. „Četla jsem to pozpátku jako kemáz, byl to zámek. Je to moc těžké být slepý. Já bych to nedokázala,“ hodnotila žačka Martina Zvěřinová ze 4.A.
Páťáci si v tento den navíc vyzkoušeli, jaké to je být fotografem. „V rámci grantu jsme uspořádali projektový den – besedu s fotografem aneb Malujeme světlem, kde se žáci 5.ročníku seznámili s prací profesionálního fotografa a vyzkoušeli si fotografování ve školním fotoateliéru pořízeného z téhož grantu,“ upřesnila ředitelka.

Tato akce má podle ní za cíl vést děti k větší empatii s handicapovanými lidmi. „Ukáže jim také, že se dá smysluplně žít i bez jednoho ze smyslů. Ve školním roce bychom pak ještě rádi realizovali další akce, kde si děti vyzkouší, jaké se žije například s pohybovým handicapem,“ dodala.