Konzultace určila pouze prvňákům a druhákům. Pro ně je podle ní učivo on-line cestou složité.

„Neučíme. Rodiče říkají, že se prvňáci a druháci odmítají učit. A tak jsem slíbila, že jim pomůžeme a uděláme rozpis, aby na daný čas přišlo dané dítě s rodiči. Zvali jsme je po deseti minutách. Byli jsme venku za mateřinkou u stolku, tak, aby se nesetkala hromada lidí. Dezinfikovali jsme pokaždé stolek i židli. Nechceme, aby někdo onemocněl. Schůzku jsme udělali proto, abychom věděli s čím potřebují rodiče pomoci,“ vysvětlila svůj záměr s tím, že například čtení je pro děti v prvních třídách velice těžké a rodiče si často neví rady.

Schůzku zorganizovala poprvé. „My víme, že se lidé nesmí scházet. Pořád se jednalo o schůzku s jednou rodinou. Paní učitelka byla nadšená, že viděla svoje žáky. Bylo to dobrovolné, přišli jen ti, kteří chtěli. Nepočítala jsem je, na mě byla zodpovědnost, aby se nic nestalo. Žáci na nic nesahali, byli jen venku. Příchozí byli disciplinovaní,“ řekla. Podle ní všichni měli roušky a schůzka účel naplnila.

„Žáci slíbili, že se budou dále učit a pracovat,“ shrnula. Starší žáky, tedy třeťáky, čtvrťáky a páťáky vzdělávají učitelky on-line cestou. Používají aplikaci WhatsApp a IT technici tento týden žákům čtvrté třídy zprovoznili notebooky s aplikací ZOOM.

„Děti se zde vidí a mohou si i zamávat skrze ZOOM. Jde o videokonference. Zatím tyto notebooky mají čtvrťáci. Osvědčily se,“ popsala ředitelka ZŠ a MŠ Římov, Jitka Pražáková.