Budějovická radnice se rozhodla pro další semafor. Řidiči to ale vidí úplně jinak. Podle nich by totiž více než semafory prospěla silnici na Dlouhé louce stavba kruhové křižovatky.
V diskusi na internetových stránkách Deníku na to upozornilo hned několik lidí. Křižovatka podle nich mohla vzniknout u obchodního domu Kaufland, přičemž by tak dokonce další semafory na tomto přetíženém tahu ubyly.
„Pokud už se někdo vymlouvá na potřebu světelné signalizace kvůli odbočení na Krumlov, stačilo místo semaforů u Kauflandu udělat kruhovou křižovatku. Ne směšné minikolečko jako v Litvínovicích, ale něco podobného jako u Globusu,“ napsal jeden z diskutujících.
Redaktoři Deníku sledovali Dlouhou louku v uplynulých dnech během ranní a odpolední špičky. Situace zatím není tak kritická, jak se původně očekávalo, přesto se mezi oslovenými nenašel jediný řidič, který nové semafory chválil.

„Co tím tady město sledovalo, to mi není moc jasné. Pro pár aut, která potřebují vyjet od sportovní haly směrem na Krumlov, potažmo do Mánesovy ulice, mi to přijde hodně přehnané. Na druhou stranu, až se tady postaví byty a kanceláře, pojede tudy více aut, což ale zase způsobí ještě větší problémy v dopravě,“ upozornil například Martin Černý z Českých Budějovic.
I on je toho názoru, že se měla pod čerpací stanicí směrem k výstavišti udělat kruhová křižovatka. Lidem pak také hodně vadí, že mohl stavbu křižovatky se semafory vůbec někdo povolit, když se navíc nabízela i jiná řešení.
Nad celou situací kroutí hlavou i někteří českobudějovičtí zastupitelé. Hodně proti je například Stanislav Rataj, častý kritik dopravního vývoje v jihočeské metropoli. Čtenářům poskytl svou reakci z loňského 26. září, kterou poslal členům dopravní komise rady města.

„Dnes jsem se dozvěděl o zahájené stavbě u bývalé sodovkárny a hlavně dopravním řešení s další světelnou křižovatkou na Dlouhé louce. To je opravdu výsměch nejen obyvatelům, kteří tam stojí ve frontách, ale zcela ignoruje dopravní komisi. I přesto, že jsme žádali o informace o všech dopravních stavbách na území města, nedostali jsme je,“ uvedl ve své reakci Stanislav Rataj.
Zopakoval, že o dopravních opatřeních rozhoduje několik vyvolených lidí, kteří samozřejmě nechtějí, aby veřejnost o jejich plánech věděla a na případu Dlouhé louky se to ukázalo. Podle Rataje už dávno nastal čas na personální výměnu těch, kteří mají odbor dopravy na starosti. Měl na mysli náměstkyni primátora Ivanu Popelovou.

Ta ale již před několika dny kritiku nové křižovatky odmítla s tím, že výpadovka na Krumlov je v podstatě vnitřní silnicí města. „Ta má zajistit bezpečnost a plynulý provoz po celém městě, tedy i okolo sportovní haly a sodovkárny,” řekla Ivana Popelová.
Změna byla podle ní nutná hlavně kvůli novému bytovému domu v místě bývalé sodovkárny. Radnice hájí semafory s tím, že šlo o nejlepší z několika navržených variant.
Jenže silnice je státní a někteří řidiči proto argumentují, že by se s ní podle toho mělo zacházet. Podle normy musí být na takové cestě semafory minimálně 400 metrů od sebe.
„Na pár stech metrech jsou tady tři křižovatky. Lze tak podle mě očekávat, že zde budou přibývat nehody,“ obává se komplikací další z českobudějovických řidičů Vladislav Sebera.
Čekání na obchvat
Je jisté, že se v místě nemůže situace zlepšit, dokud kolem Českých Budějovic nepovede obchvat. V tomto případě by situaci na Dlouhé louce určitě pomohla silnice s více pruhy kolem jižní části města. Potřeba jsou ale také nové obchvaty na západě a severu Budějovic. Podle náměstkyně Ivany Popelové by se měl proto nyní také snažit stát, aby silnice, které by nejen přetížené Dlouhé louce ulevily, postavil co nejdřív.