Vlastní konzultace se odehrává formou pohovoru ve vyhrazených prostorech, což umožní individuální přístup 
k pacientovi. Během schůzky odborník zpracuje přehled všech léčiv a potravních doplňků, které pacient užívá, zjistí lékové problémy. Pacient s odborníkem také hovoří o svých obtížích a dostane se mu vysvětlení, jak správně užívat předepsané léky.

O schůzce je vypracován zápis i s doporučeními. Konzultační činnost nelze zajišťovat bez úzké spolupráce s ošetřujícími lékaři. V současné době se celý projekt rozjíždí, první čtvrtletí bude patřit jeho pilotní fázi.

Vyhrazeným dnem pro poskytování konzultací je středa. Je nutné se předem objednat, telefonicky na čísle 387 873 126.

To však není jediná výhoda, kterou lékárna českobudějovické nemocnice pacientům nabízí. Jako jediná v kraji poskytuje nepřetržitou pohotovostní službu, pro léky si sem tedy můžete přijít také 
v nočních hodinách.

Počet návštěvníků lékárny v době pohotovostní služby se liší, ve všední dny to bývá kolem 70 zákazníků, o víkendech a ve svátcích je jich násobně více.

Spektrum vydávaných léčiv a potravních doplňků je proměnlivé. V týdnu jsou to převážně „pohotovostní léčiva", léky na úlevu od bolesti 
a antibiotika. Ve svátcích 
a volných dnech se projevuje změna vnímání role pohotovostní služby lékárny, kdy jsou klienti zvyklí shánět lék či doplňkový sortiment až ve chvíli, kdy si na něj vzpomenou. Tomuto trendu se vedení lékárny snaží vyjít vstříc, a tak na víkendy posílilo personální obsazení lékárny.