Plavební hloubka bude v těchto místech činit 1,6 metru. Bagry už se pustily do prohrábky koryta Vltavy.

Podle náměstkyně primátora Ivany Popelové ale město učiní vše pro to, aby stavba co nejméně zasáhla do života obyvatel. „Objem zeminy, kterou bude z této stavby nutné vyvézt, není ve srovnání s protipovodňovými opatřeními tak velký. Nepředpokládáme proto, že to příliš zatíží život obyvatel města,“ uvedla Popelová na adresu prací v korytě Vltavy pod Jiráskovým jezem.

„Vzhledem k tomu, že se úprava koryta řeky dostala výrazně blíže k historickému centru, budeme důsledně kontrolovat čistotu a následně požadovat od investora, potažmo dodavatele stavby, aby po sobě vzniklý nepořádek uklidili,“ dodala náměstkyně primátora.

Bagry nyní vrší zeminu do hrází uprostřed koryta řeky těsně pod Jiráskovým jezem u Dlouhého mostu. Akce Ředitelství vodních cest ČR navazuje na protipovodňová opatření, která podél řeky už delší čas provádí Povodí Vltavy, s. p. Koryto a břehy řeky se mění v úseku od Českého Vrbného až po Dlouhý most.

„Koryto Vltavy bude pod Jiráskovým jezem upraveno prohrábkou, aby vzniklo obratiště o průměru padesát metrů. Úprava v budoucnu umožní otáčení výletních lodí, které do Českých Budějovic přijedou od Hluboké nad Vltavou,“ vysvětlil smysl investice Václav Straka, tiskový mluvčí Ředitelství vodních cest ČR. Pro dosažení potřebné plavební hloubky je nutné koryto řeky před vlastní prohrábkou připravit.

Vznikají zde kvůli tomu i nové hráze. Tomu pomáhá i tzv. štětovací stěna, tvořená pět metrů dlouhými ocelovými prvky, zatlučenými do dna řeky.
Postupně bude vytěženo z řečiště pod jezem na 10 tisíc kubíků zeminy.