I proto se vedení dopravního podniku (DP) podílelo také na přípravách tohoto projektu.

„Se spracovateli integrovaného plánu jsme měli jednání, poskytovali jsme jim i naše provozní údaje, či údaje o zpoždění. Konkrétní opatření ale přinese až výsledek celého projektu,“ naznačil vedoucí oddělení strategie a řízení doopravy DP Radek Filip.

„Se zpracovateli integrovaného plánu jsme se zejména bavili o tom, jakým způsobem zrychlit městskou hromadnou dopravu a jak zkvalitnit pro pasažéry komfort cestování. Ale tento projekt není jen o preferování městské hromadné dopravy, plán by měl najít kompromis mezi všemi druhy dopravy ve městě,“ uzavřel Filip.

Dosud zpracované části Integrovaného plánu organizace dopravy hodnotí však jako pozitivní například skutečnost, že u městské hromadné dopravy dochází k pravidelné obnově vozového parku. Ve městě vidí i další příznivé věci. Jsou to podle náměstkyně primátora Ivany Popelové pěší a cyklistické trasy podél řek, základy dopravního systému kolem centra města nebo nadějný podíl cyklodopravy ve městě.

Právě cyklodoprava má také díky rovinatému terénu města velké šance na svůj další rozvoj.

Doprava automobilem totiž podle Popelové dosáhla v Českých Budějovicích v podstatě na pomyslnou hranici svých možností.

„Město není nafukovací,“ konstatovala Popelová. Zároveň odmítla, že by například už nyní radnice některé nové problémy přidělávala, když poskytla i městské pozemky pro nový projekt velkého centra na Dlouhé louce. To zde mimo jiné zabere i nynější parkoviště. V parkovacích stáních nového komplexu má totiž podle náměstkyně vzniknout více míst, než jich bude potřeba pro samotné zákazníky.

Integrovaný plán by měl být dokončen letos v září, ale podle Popelové je možné, že některé doporučené věci se začnou uskutečňovat i dříve, než bude hotový konečný plán.