V každém autě musí být například povinně formulář o dopravní nehodě, účastníci bouračky už nemusí volat policii, pokud se nikomu nic nestane, škoda na vozidle nepřesáhne sto tisíc anebo pokud se při dopravní nehodě nepoškodí třeba silnice.

Méně bouraček

Policisté proto srovnávají nehodovost za leden letošního roku a za stejné období vloni.

„Od prvního až do jedenatřicátého ledna letošního roku jsme řešili sto dvě dopravní nehody, ale v dalších sto dvanácti případech dopravní policisté vyjížděli i v případě, že nebyly splněny dané podmínky pro zavolání policie,“ naznačila okresní policejní mluvčí Regina Tupá s tím, že nehod i tak ubylo, protože vloni za leden řešili muži zákona celkem 291 bouraček.

„V letošním roce při nehodách zemřeli dva lidé, těžce zraněných bylo pět a pod vlivem alkoholu policisté naměřili jedenáct řidičů. Loni tři lidé zemřeli, šest bylo těžce zraněno a řidičů s alkoholem bylo dvanáct,“ doplnila Tupá policejní čísla.

Podle Tupé se už motoristé trochu naučili škody odhadovat a dopravní policisty k některým kolizím na silnicích nevolají, ale potíž pak nastává tehdy, když se účastníci nehody nemohou domluvit na tom, kdo za bouračku nese odpovědnost.

Potíže s dohodami

„Pokud se lidé na místě nedokážou domluvit, tak pak nás volají. Důležité věci by si řidiči měli ale pamatovat stále. Nejprve je důležité zjistit případná zranění, a pokud nikdo nebude zraněn, tak obhlédnout, jestli z vozů neteče olej či benzin,“ upozornila řidiče.

Policii dávají za pravdu i pojišťovny, které posléze následky nehod prošetřují a vyplácejí.

„Pokud se klienti dohodnou, je jedno, jestli k nehodám policie jezdí nebo ne. Ale pak nastává problém, když se nedomluví. Ale nic extra se od prvního ledna nezměnilo, vesměs je vše při starém. My více práce nemáme,“ říká pracovnice českobudějovické pobočky Kooperativa pojišťovny.