„Nabízí se možnost využít vhodný operační program na pořízení potřebné techniky. V první etapě inovace systému počítáme s umístěním strategických detektorů na 36 místech, přibýt by měly i kamery," nastínil primátor Jiří Svoboda s tím, že se novinka stane součástí připravovaného inteligentního systému řízení dopravy.
Kamery se hodí i městské dopravě
Poznatky městské policie, ale třeba i zkušenosti řidičů a dispečerů městské hromadné dopravy zohledňuje plán rozmístění dohledových kamer a detektorů, které budou umět vyhodnotit dopravní situaci na budějovických křižovatkách. Na to by pak měl umět pružně zareagovat systém řízení semaforů.
V Budějovických ulicích by se tak mohly výrazně zkrátit kolony, ubude ale i situací, kdy auta zastavují v křižovatkách na červenou, byť z ostatních směrů nic nejede.
Velkým přínosem může být systém také pro městskou hromadnou dopravu. „Spolupracovali jsme na vytipování míst, kde by bylo potřeba rozšířit kamerový systém. Obraz z něj mají k dispozici i naši dispečeři, aby mohli rychle zareagovat na situace, jako jsou zácpy nebo dopravní nehody. V takovém případě mohou například na linku, kudy by měl v daný okamžik problém projet trolejbus, nasadit autobus," naznačuje mluvčí dopravního podniku Viktor Lavička.
Podle něj se plynulosti veřejné dopravy hodí kamery zejména na frekventovaných místech, jako je prostor v okolí nádraží, Mariánské náměstí nebo Dlouhá louka. „Dobré by bylo umístit kamery například i na křižovatku ulic Mánesova a Lidická, kde zatím nejsou," navrhuje za dopravní podnik.
Novou techniku plánuje nakoupit radnice s využitím dotačních peněz. Počítá s náklady přibližně deseti milionů korun.
„S osazováním důležitých bodů novou technikou budeme pokračovat tak, aby bylo postupně pokryto celé město včetně sjezdů z teprve plánovaných komunikací," doplnil primátor Jiří Svoboda.