V krajské metropoli zahájila městská hromadná doprava (MHD) tento týden provoz zkušební linky na Švábův Hrádek. O dalších změnách se uvažuje. Českobudějovický deník požádal o názor na možnosti rozvoje MHD Jiřího Čejku, který se účastnil výběrového řízení na nového ředitele dopravního podniku a v pořadí uchazečů byl první.

Jmenovat nového ředitele by mělo představenstvo dopravního podniku v dohledné době a podle představitelů města by to měl být právě Jiří Čejka. Je absolventem Univerzity Pardubice, Dopravní fakulty Jana Pernera a v doktorandské práci se věnoval problematice dopravy v Českých Budějovicích.

Může něco zlepšit MHD v ČB v každodenním provozu, kdybyste mohl vybrat jednu či dvě věci?
Rád bych ve své prvotní práci zaměřil na každodenní provoz. Ten vnímají zákazníci nejvíce. neboť je součástí jejich života. Budu se snažit zrychlit provoz MHD v současném provozu například zavedením zastávek na znamení zejména po 20 hodině, úpravou některých chronometráží tak, aby vozidla projížděla městem bez výrazných zpoždění.

Kdybyste měl jmenovat jednu nebo dvě věci, které může MHD v ČB změnit z hlediska dlouhodobé koncepce?
V dlouhodobé koncepci je nutné klást důraz na rozvoj MHD. Tedy zajištění financování na pořizování nových typů vozidel, nových obslužných zařízení, řešit moderní odbavení cestujících.  Dále pak chci klást důraz na spolupráci DP s krajem při přípravě Integrovaného dopravního systému (IDS). Dopravní podnik se musí stát součástí týmu, který bude na této koncepci spolupracovat neboť se ho dotýká víc než si kdo dokáže představit.

Podaří se v dohledné době skutečně něco prosadit v rámci vzniku IDS, propojujícího MHD, dálkové autobusy, železnice? Dosavadní plány moc neuspěly…
Každý plán který se budu snažit prosadit musí být realizovatelný a musí mít podporu zřizovatele a mých nejbližších spolupracovníků. jen tak lze uspět při realizaci nějaké myšlenky. V každém případě se budu snažit diskutovat o problémech a snažit se přesvědčit ty, kteří jsou pro realizaci plánů nejdůležitější. V této souvislosti si však neodpustím připomínku, že veškeré plány musí mít předem zajištěné financování a nesmí se jednat o experiment. Myslím si, že těch si cestující v minulosti užili již dost.

MHD jste zblízka poznal i v zahraničí. Kde to bylo?
Po jisté zkušenosti z privátní železnice ve Švýcarsku, jsem dostal nabídku spolupracovat s koordinátorem dopravy Curyšské aglomerace. Zde jsem absolvoval několik stáží a byl zařazen do oddělení komunikace. Poté, co jsem systém poznal, jsem  konkrétně  realizoval návrh na řešení marketingové propagace noční dopravy. Čas ukáže, co lze přenést do Českých Budějovic. Rozhodně možnosti existují.  
V každém případě však lze  okamžitě začít s přístupem orientovaným ve prospěch zákazníka. Každý zaměstnanec musí být profesionál a mít k cestujícím vřelý a slušný přístup.